söndag 18 juli 2010

Semester

Oj, oj! Nu är det väldigt längesen jag bloggade.
Jag har inte orkat eller haft lust. Visst har jag haft saker att skriva om men nej...
Det har ju hänt en del sen sist men jag tar bara det senaste nu.

Nu har jag Matte och Samuel här på semester. Dom kom hit i fredags och idag ska vi åka till Ellinor och Jocke och bo i deras stuga fram till fredag. Det ska bli jättemysigt. :)

Under helgen har vi gjort några små-utflykter.
I lördags var vi på Science-center i Trollhättan. Ett exprimentmuseum för barn med massa olika saker att testa och kolla på. Ganska kul även för vuxna.

Igår hade vi hoppats på att kunna åka och bada men med 19 grader och blåst kändes det inte så lockande. Istället gick vi på bio och såg Shrek.
Jag har bara sett en Shrek-film tidigare och dom har ju sina roliga stunder. Lite långtråkig ibland men den där mästerkatten t.ex. är ju helt underbar. Och åsnan.

Nu har jag precis packat klart. Matte står i duschen och Samuel sitter och surar i soffan. ;)

Nu hoppas vi på lite bättre väder i veckan för här är inte fint idag heller. Mulet och 19 grader.
Vi vill ju bada!! Och Samuel ska bada i havet har han sagt.
Håll tummarna! :)

Kram Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar