torsdag 20 maj 2010

Scrapping

Först och främst vill jag bara säga hur roligt det är att så många är med i min tävling. Totalt är det nu 32 lotter utdelade. Jag hade hoppats på att få 20 men kände mig inte så säker på att få det. Jättekul! :)
Men fortsätt tävla. Jag ger gärna ut 100 lotter till om det är så..

Ni hittar tävlingen här.

Jag var hos Matte hela förra veckan. Åkte upp på fredag som vanligt och sen stannade jag kvar och så åkte jag och Matte tillsammans ner hit fredagen efter.
Det var jättemysigt. Fast det kändes lite konstigt när man vaknade och lägenheten var tom. Men jag sover ju ganska länge så jag var inte ensam någon längre stund.

På måndag-tisdag kom Samuel hem från skolan 14.30 ungefär. Han struntade i fritids då.
På onsdag slutade Matte tidigt eftersom det var "röd dag" på torsdag. Så på torsdag var vi hemma alla 3.
Och på fredag kom Matte hem tidigt igen. Inte långa stunden själv alltså.

Men den stunden jag hade själv ägnade jag åt scrappande. Jag har ju ett album som jag ska göra med familjen men där bara framsidan har blivit gjord ännu. Jag har inga bilder på oss alla 3 ihop. Ska försöka få till det någon gång..

Men nu kom jag på att jag kunde scrappa om förlovningen. Det passar väl utmärkt i ett familjealbum?!
Det tog en himla lång tid och tror ni att jag blev nöjd?? Nej, självklart inte.. Eller jo, första dagen var jag nöjd, då jag gjort första sidan. Andra dagen när jag gjorde andra sidan blev jag inte alls nöjd. Den liksom förstörde alltihop.

Såhär blev det i alla fall:

Här är dubbeluppslaget

Första sidan som jag är nöjd med.
Suddig bild dock

Bilden på ringarna med brun/beige papper runtom och ett vax-snöre utanför som kant.
Utstansade bokstäver och siffror i silver
Våra förlovningsannonser från tidningarna
Jag färgla stämpeln med vanliga färgpennor bara.
Men det där hjärtat höll på att göra mig galen. Jag mätte fel hela tiden så jag fick det inte att passa över stämpeln. Men tillslut så..
Här är dekorationen högst upp på andra sidan.
Inte alls nöjd med detta. Kladdigt och snett. Men jag gjorde om det så många gånger att papperet under gick sönder så då fick det vara såhär sen.

Jag skrev lite texter om vad som hänt under dagen.
Det är nog inte så lätt att komma ihåg om några år

Ja, jag får nog träna mig mer på det där scrappandet. Antingen är jag otränad eller saknar talang. Jag hoppas på det första.

Nu gott folk blir det sängen för mig. Natti!
Kram

2 kommentarer:

  1. kul med tävlingar :)
    fin scrapbookig du gjort :)

    SvaraRadera
  2. Svar; Vad kul att du deltar i min tävling! :)

    SvaraRadera