tisdag 13 april 2010

Hela veckan

Nu var det längesen jag skrev igen.
Jag vet inte riktigt vad som hänt men jag blir helt enkelt aldrig färdig till att göra det.
Jag gjorde ett försök att blogga när jag satt på tåget till Uppsala i fredags men uppkopplingen fukade jättedåligt så jag la ner det tillslut.

Veckan fram till fredag kommer jag inte riktigt ihåg vad som hände.
Gissningsvis hände det inget speciellt. Då hade jag nog kommit ihåg det.
I fredags åkte jag då som sagt till Uppsala. Jag åkte sent den här gången så jag var inte framme i Enköping före 20.09. Där hämtade Matte mig som vanligt. Eller som oftast i alla fall.
Vi kom fram till Uppsala strax innan 21 så det blev en väldigt lugn kväll. Och tidigt i säng för jag var trött efter resan.

På lördag blev vi väckta av Samuel vid 9.00. Han är noga med klockslagen minsann. :)
Sen på förmiddagen åkte vi till stan en sväng.
Innan vi åkte skulle vi gå till Arias föräldrar för att Matte skulle hjälpa dom med datorn.
Aria är alltså Samuels bästa kompis och granne.
Jag hade inte träffat dom förut så det var ju kul att hälsa på dom.

Jag hade dock tänkt att gå med Matte till datorn och stå och hänga över axeln på honom, men icke!
Varsågod sa Arias pappa och pekade åt tv-rummet. Jag tänkte att det bara var en trevlig gest så jag tackade men började ändå följa efter Matte. Då kommer Arias mamma och ställer sig framför mig. "VARSÅGOD!!!!" Jaha, bara att gå in och sätta sig i tv-rummet ensam med henne då.
Det var lite smått obekvämt. Jag visste inte vad jag skulle säga och hon frågade hur jag mådde och om allt var bra 5 gånger i sträck.
Sen pratade hon på som tusan vilket jag förstod ungefär hälften av.
Men hon tyckte inte jag skulle flytta till Uppsala för där finns inga jobb. När jag sa att jag nog tänkte flytta till Uppsala så småningom ändå så sa hon "Nej, gör inte det" Nähä?!?! Inte får jag flytta ihop med Matte inte..
Ja, det var ett litet äventyr. :)

Sen åkte vi i alla fall till stan. Kollade runt lite och fikade.
På kvällen var det som vanligt lördagsmys med Samuel.
Lejonkungen 2 tittade vi på. Jag gillar Lejonkungen, fast jag hade bara sett 1an. Pumba är ju underbar!
Det var en fin film och Pumba var lika korkad som alltid. ;)
Efter Lejonkungen såg vi en stund på Körslaget. Inte direkt min favorit men vi såg bara sista halvtimmen ungefär.

Söndagen var lugn. Jag och Matte såg på massa repriser av "Vem vet mest" och jag blev bedrövad över hur lite jag kan. Matte däremot är allmänbildad.
Strax före 17 körde Matte mig till Enköping där jag tog tåget hem igen.

Sedan på måndag gick jag upp redan 6.50 för att tvätta. Det var den enda lediga tvättid som fanns när jag skulle boka förra veckan och jag var tvungen att tvätta innan jag åkte till Tanum, vilket jag skulle göra på måndag.
Klockan 12.30 tog jag bussen till Torp där Cecilia och Thea väntade på mig.
Dom körde mig hem till mamma och pappa. Mamma däremot kom inte hem före 21.00. Hon åkte till Ingemar och Carina direkt efter jobbet och där blev hon kvar...

Idag har jag inte gjort så mycket.
Ellinor kom hit så jag och hon och pappa har suttit ute i solen och druckit kaffe. Där satt vi i flera timmar. Resten av dagen ska nog ägnas åt att göra färdigt kortet till Leon som fyller 2 år imorgon och att packa paketen för mamma och pappa.
Möjligen ska jag, mamma och Ellinor åka och hälsa på Madelene, som jag och mamma har jobbat ihop med, ikväll. Om hon nu är hemma.

Nu ska jag åka och hämta mamma från jobbet.
Ha det bra allihopa!

Kram

1 kommentar:

  1. Fin ljuslykt från Fridas Gård.
    Verkar som det släpper på flygstoppet
    Ha en bra vecka.
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera