tisdag 6 april 2010

Påsken

Hej allihopa!
Hur har nui haft det i påsk?
Jag har haft en jättebra, härlig påsk.
På skärtorsdagen kom Matte hit vid 20-tiden. Kvällen var lugn som vanligt och vi la oss ganska tidigt.

På långfredag åkte vi till Tanum för att hälsa på hos Ellinor och Jocke.
Vi började med en sightseeing i Tanum city (?!) så Matte skulle få se alla 2 gatorna. ;)
Sen åkte vi som sagt hem till Ellinor och Jocke. Där tog vi det lugnt på eftermiddagen. Grabbarna var runt på tomten och kollade in allt och jag och Ellinor grejade med maten. Eller egentligen var det mest Ellinor som grejade med maten och jag som tittade på, men jag hackade lök och skivade några ägg i alla fall.

På kvällen kom Carro och "Bubba" på dit för att äta middag, dricka vin och umgås.
Vi hade jättetrevligt och det blev en hel del vin. Och öl och wiskey för grabbarna.
Numera vill Matte absolut flytta till landet och dessutom ska han ha en traktor. Bara den är röd och inte har något tak och rutor.... Jag undrade vad han ska med den till men han ska minsann klippa gräset med den. Med en traktor?!?!?!

Det blev en sen kväll. Kom inte i säng före 02.30 ungefär. Därav blev det också en ganska sen morgon, för alla utom Jocke som skulle åka till Elmia.
Vi andra gick upp vid 11.

Efter en VÄLDIGT sen frukost åkte jag och Matte vidare hem till mamma och pappa för att där träffa farmor. Matte har inte träffat henne tidigare.
Där var det en påskkärring och en påskgubbe på besök också.. Gissa vem?!?!
Jag fick i alla fall 2 jättefina påskbrev ifrån dom. Dom var visserligen till Matte också men han får nöja sig med att titta på dom när han är här för jag har hängt dom här på kylen.

Även där var det MASSOR med mat. Det ligger i släkten att ha det så vid påsk och jul. Galet mycket mat så man äter tills man nästan mår illa och det ändå finns kvar i två dagar till.
Väldigt mätta och trötta (i alla fall jag) åkte vi hem igen vid 18-tiden.

Hemma satte vi på en film, Djurkyrkogården. Fy! Egentligen var den ganska töntig men jag klarar verkligen inte av skräckfilmer, hur töntiga och orealistiska dom än är. Fast det var ju ett smart drag från Mattes sida för jag satt uppklistrad mot honom hela tiden. ;)
Vid 22.00 höll jag redan på att somna så då gick vi och la oss. Och jag somnade också efter typ 5 minuter.

På påskdagen var det dax för Matte att åka hem igen. Han åkte vid 18-tiden och innan dess hade vi inte gjort nästan någonting alls.

Igår hade jag det också lugnt. Jag hade ångest och var ledsen en stor del av dagen och då orkar jag inte ta mig för så mycket.

På tal om något helt annat så har jag fått sålt min ena bok på Tradera nu. Matematik B för 100:-
Jag har även lagt ut Matematik A, Företagsekonomi A och Rättskunskap/Juridiska problem. Alla har utropspris 50:- och går att köpa till fast pris för 100:-
Om det är någon som är intresserad av att köpa någon av böckerna så finns dom här:

Matematik A:
http://www.tradera.com/Matematik-A-auktion_302936_110170096

Företagsekonomi A:
http://www.tradera.com/Foretagsekonomi-A-auktion_302942_110170730

Rättskunskap:
http://www.tradera.com/Juridiska-problem-rattskunskap-auktion_302943_110170536

Lååååååånga adresser. :)
Om det inte finns några bud på böckerna och ni vill köpa dom direkt så kan ni säga till här också.
Men det är bara om det inte finns några bud som jag kan ta bort auktionen i förtid.
Annars är det lätt att skapa ett konto på Tradera också och lägga ett bud.

Reklam här, jag vet men man får ju försöka i alla fall. :)

Ha det bra nu allihopa!
Kram

5 kommentarer:

  1. Försäljningen går bra har jag hört:)
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Kul att du vill vara med och tävla, lycka till!=) Fina örhängen du valt om du vinner.

    SvaraRadera
  3. Hei :) Ville bare si takk for titten her hos deg. Ha en trivelig kveld videre!

    SvaraRadera
  4. En vinnare av valfritt smycke från www.parlsmycken.com är nu dragen och publicerad på min blogg.

    SvaraRadera
  5. Hejsan!

    Vinnaren av tandblekningskitet är nu dragen och publicerad på min blogg. Kika in och se om det var du som vann!

    Ha en fortsatt trevlig dag,
    Kram Malin

    SvaraRadera