torsdag 17 juni 2010

Dom senaste veckorna

Nu var det evigheter sen jag skrev här. Jag har helt enkelt inte haft något att skriva om. Jag har inte så mycket nu heller men man måste ju hålla bloggen vid liv.

Igår var jag och träffade mina gamla arbetskompisar Sara och Fredrik igen. Det var superroligt. Jag har inte träffat dom på över 1 år. Det har aldrig passat sen jag kom hem.
Vi hade i alla fall en massa att prata om nu. Både jobb och annat. Och så spelade vi tv-spel.
Det var jättekul! Jag har inte gjort det på många år om man bortser från några fotbollsmatcher mot Samuel. Men nu var det RIKTIGT tv-spel. Gamla hederliga Super Mario. Fast i lite modernare version där man kan välja banor och så, men spelprincipen var det samma.

Fast, jag måste erkänna.... Jag var kass!! Jag dog hela tiden och tog slut på alla mina liv, så jag var oftast bara med halva banor och sen fick jag vänta tills banan var slut så att jag skulle få nya extraliv. Men roligt var det. :)

Imorgon ska jag åka till Matte igen. Vi kommer träffas jättemycket nu i några veckor. Jag åker upp imorgon och hem på söndag, sen åker jag upp igen på torsdag och firar midsommar där. Och då blir jag kvar hela veckan efteråt då Matte jobbar. Sen helgen efter det börjar han sin semester. Då är vi kvar i Uppsala några dagar och sen åker vi hit tillsammans. Och om vädret är fint åker vi på Karnevalen i Grebbestad den helgen. Så nu träffas vi 21 dagar av 24 de närmaste veckorna. Det ska bli jätteskönt!

På lördag ska jag för första gången i mitt liv åka till Åland. Jag, Matte och Samuel ska åka på en dagsresa. Ska bli spännande. :)
Jag är mest nervös för båtresan bara. Jag har en förmåga att må lite illa när jag åker båt, flyg, bil... Ja, det mesta faktiskt. Jag måste komma ihåg att ta med mig åksjuketabletter så ska det nog gå bra. Jag klarade ju hela flygresan till Paris och tillbaka så då ska jag nog klara några timmar på båt också.

Nu ska jag slappa och ta det lugnt innan sängen.
Ha det bra allihopa!
Kram

1 kommentar:

  1. Kul att det hänt lite på bloggen när man kikar in. Roligt också att ni skall vara tillsammans så länge nu framöver. Ha en trevlig resa till Åland.
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera