tisdag 29 juni 2010

Världens största katt

Det blir bara ett snabbinlägg nu.
Matte kommer snart hem från jobbet och jag ska försöka mig på för första gången i mitt liv att laga stuvad potatis. Får väl se hur det går.

Jag vill bara visa er Alfåns.
Afåns är Samuel och hans mammas katt som bor här nu när dom är på semster. Han är lite "mullig" den där Alfåns. Matte sa innan att han var stor men jag tänkte ja, ja Elvis är också en stor katt. Det visade sig att Elvis är som en kattunge jämfört med Alfåns.

Elvis väger ca 4 kilo. Ganska mycket tycker jag. Alfåns däremot väger 8 kilo!!! Vi var tvugna att väga honom här för att se hur stor han egentligen är.

Jag tog lite kort på honom så jag kan visa er hur han ser ut. Det är lite dålig kvalité men jag tror ni kan se hans lilla nätta kropp ändå. ;)




Han må vara lite kraftig men han är väldigt söt.

Nu går stackars Alfåns på diet och får bara äta någon deciliter bantningsfoder om dagen.
Stackarn!! ;)

Kram

1 kommentar:

  1. Ja det kan man säga var en riktig bjässe:)

    Stuvad potatis är väldigt gott men jag brukar alltid lyckas bränna vid den. Hoppas du lyckas bättre.

    Kram
    Mamma

    SvaraRadera