torsdag 24 juni 2010

Lyx!

Nu sitter jag på tåget mot Uppsala. Och jag har det lyxigt värre.
Min älskade pojkvän har nämligen köp en 1a klassbiljett på X2000 till mig.
Stolarna är som fotöljer, jag får gratis kaffe, vatten och frukt, och till och med choklad med blåbärssmak. :)

Jag tycker X2000 brukar vara ganska lyxigt även i 2a klass. Det är ju nästan som 1a klass på ett vanligt tåg. Det här är LYX!!!
Dessutom ingår trådlöst Internet så jag kan vara uppkopplad hela tiden utan att det bryts. Det brukar ju annars inte vara så bra mottagning på tågspåren. Att blogga brukar vara omöjligt, när jag har skrivit halva kopplar det ur och allt försvinner.

Idag åker jag då ända till Stockholm och byter där till Märsta, där Matte jobbar. Annars brukar jag ju bara åka till Enköping och bli hämtad där.
Ska bli skönt att vara framme relativt tidigt idag. Jag brukar annars vara i Enköping strax efter 18, så då är vi i Uppsala runt 19. Idag är jag framme i Märsta 16.30 och är hemma vid 17 ungefär. Det gör faktiskt rätt stor skillnad dom där timmarna.

Nu är inte Samuel hemma på hela tiden jag är där. Han är hos sin mamma. Det kommer kännas riktigt tomt utan honom. Men jag får ju träffa honom en stund på midsommarafton i alla fall.

Sen kommer dom till Vänersborg vecka 28. Ska bli mysigt. Samuel har ju aldrig varit där. Så på helgen ska vi till Liseberg och sen åker vi på semester till Tanum på måndag och bor i Ellinor och Jockes stuga. Mysigt. :)

Nu ska jag sitta här och koppla av och äta min medhavda macka med fetaost. :) Åt den ena på förra tåget. Eftersom jag försov mig imorse så hann jag inte med någon frukost. Men fördelen med att äta den nu är att jag ju får kaffe till. Gott!!

Ha det bra allihopa!
Kram

1 kommentar:

  1. Va märkligt jag hade ju en kommentar på detta inlägget igår ??
    Verkar i alla fall varit en skön resa.
    Jag önskade er en bra midsommar men får n i stället onska er en bra vecka.
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera