måndag 18 januari 2010

Första helgen ensam

Nu har jag haft min första hela helg ensam i lägenheten.
Det har faktiskt gått förvånansvärt bra.

Första natten var jättejobbig.
Var vaken länge och hade ångest och var ledsen.

Framåt 3-tiden smsade jag och väckte min kära pojkvän som snällt tog sig tid mitt i natten.
Då hade jag tagit dubbel dos lugnande och extra insomningstablett så efter ett tags messande med honom så somnade jag.

På lördag vaknade jag sent. Lite FÖR sent faktiskt..
Hade helt glömt bort att jag och Malin skulle till systemet innan dom stängde klockan 1.
Strax efter 12 vaknade jag med 6 meddelanden på telefonen.. Inte alla från Malin dock.

Men jag slängde på mig kläder och så åkte vi iväg för att inhandla allt för kvällens festande.
Sen åkte vi till Överby och köpte lite nytt smink. Fast jag köpte mig bara en ögonskugga så jag känner mig duktig ändå.

Sen blev det hem och bada och äta innan vi började förfesta, vid 6 ungefär.
Vi tog det ganska lugnt i början och drack lite och sminkade oss och var allmänt "tjejiga". :)
Vi tog det egentligen ganska lugnt hela tiden, men efter ca 4 timmars drickande hade vi ändå hunnit bli "lite" påverkade båda två.

Roger körde oss till Back Stage i Trollhättan.
Det var en riktigt kul kväll. Och en riktigt billig kväll också. Med en sån bra förfest behöver man inte så mycket mer sen.

Klockan 3.00 var jag hemma, fortfarande "bra i gasen" och då var jag smart nog att ringa upp Matte igen.
Jag hade inte haft mobilen med mig på kvällen eftersom jag inte hade några fickor och jag ansåg inte att den fick plats i BHn.
Så jag hade lovat att höra av mig när jag kom hem, dock på sms.
Men, tänkte jag, jag är nog lite för dragen för att trycka på rätt knappar så jag ringer istället. Utan en tanke på att han skulle upp klockan 7.00.

En något sömndrucken pojk svarar och vet nog egentligen inte om att han pratar i telefon förens efter en halvminut. Inte så konstigt mitt i natten.

Söndagen ägnades först åt lite självömkan och sen åt städande efter festen.. Det var lite stökigt kan man säga.
Golven får jag ta när jag kommer hem på onsdag för det hann jag aldrig med. Skulle ju vara tillbaka här senast 16.30

Så nu blir det alltså permission igen på onsdag-söndag. På torsdag morgon ska min KBT-kurator komma på hembesök. Och hon bestämde sig för att komma den bedrövliga tiden 8.30.
Ingen sovmorgon här inte!

Men jag får väl sova när hon gått igen. Det brukar bara ta ca 1 timme.

Nu ska jag för ovanlighetens skull ägna kvällen åt lite gitarr-spelande. Riktigt längesen nu.

Ha det bra allihopa!
Kram

2 kommentarer:

  1. Hej
    Roligt att du skrivit "några" rader igen, det var ju ett tag sedan.
    Roligt också att ni hade kul i helgen.
    Lycka till på nästa permission.
    God natt
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Låter ju som en riktigt trevlig helg! :D
    Men din gamla syster blir trött bara av att läsa om det... ;D

    Kram!

    SvaraRadera