måndag 25 januari 2010

Ännu en permission

Nu har jag haft permission igen, onsdag-söndag.
Det gick riktigt bra! Bättre än förra permissionen i alla fall.

Min KBT-kurator kom hem till mig på torsdag morgon. Jag tyckte mest det var stelt och obekvämt och samma gamla saker ältas om och om igen.. Känns inte som jag får ut så mycket utav det längre. Vi kommer liksom ingen vart.
Men det är väl dumt att avsluta det nu innan utskrivningen i alla fall. Kanske behöver det stödet då.

Nu är det i alla fall bestämt att jag ska ut i mitten på februari, hellst innan den 15e om allt går bra..
Jag gissar visserligen att det inte kommer bli före den 17e eftersom den 15e är en måndag och läkarsamtal, t.ex. utskrivningssamtal, hålls på onsdagar.

Oavsett så känns det VÄLDIGT nära nu. Blandade känslor med det där.
Jag vill verkligen härifrån, men jag vill inte lämna tryggheten.

Jaja, åter till permissionen. På fredag kväll, efter jobbet, kom Matte hit och han stannade till söndag kväll.
Vi hade en jättemysig helg! Mycket gos och prat.
På lördag var vi på Thai-restaurang i Uddevalla. Vi har inte varit ute och ätit på restaurang så förut så det var jättemysigt. :)

Dock ett litet missöde med maten..
Jag beställde friterade grönsaker och jordnöts-sås (mums!) och när vi beställde sa jag till att jag var allergisk emot paprika.
När vi fick in tallrikarna med mat låg det en liten sallad bredvid med vadå?? Jo, paprika.
Ja, ja tänkte jag. Jag låter väl bli att äta salladen då och skickade över paprikan till Matte.
Och så börjar vi äta. Det var verkligen jättegott!
Men.. När jag ätit ett tag och just satt tänderna i ännu en friterad grönsak, vad känner jag då smaken av?? Ja, just det. Paprika!

Det måste sett jättetrevligt ut för Matte som satt mittemot när jag spottar ut maten på tallriken igen. Inte så frächt (stavas det så?!) men ganska nödvändigt.

Jag som nu knappt vill säga hej till folk tänkte då rakt inte säga till personalen om det, men det gjorde Matte.
Hans uttalande "Hon kan bli jättesjuk av det" gjorde att vi fick drickorna gratis. Alltid något. :)
Möjligen var det en liten överdrift, men gratis är gott så jag tänker inte säga emot.

Söndagen var väldigt lugn. Jag är så lagom social och sover halva dagarna medans Matte ligger vaken och tittar på..
Han påstår att jag ska få märka om några år att man inte kan sova så länge, men jag är tveksam till om det nånsin kommer gå över på mig.

Vi åkte tillbaka till avdelningen vid 17-tiden och Matte åkte hemåt vid 18.00.
Alltid lika tråkigt när han åker, oavsett hur länge han varit här.

Denna veckan blir det permission torsdag-måndag.
Jag åker till Uppsala fredag-söndag, men jag är inte tillbaka i Vänersborg före 22.00 så då tyckte jag det var lättare att ta permission till måndag istället.

Nu har jag precis ätit mat. Potatismos och morotsbiff. Det var gott! Och nu ska jag fortsätta kvällen med att göra INGENTING! Lite tråkigt är det allt här..

Ha det bra allihopa!
Kram

1 kommentar:

  1. Hej
    Önskar dig en fin och härlig permission även denna helgen
    Kram Mamma

    SvaraRadera