måndag 1 februari 2010

Det blir aldrig som man tänkt sig

Nu hade jag permission i helgen igen. Torsdag till måndag.
Fredag-söndag åkte jag till älsklingen. Det var ett jäkla krånglande med tågen.

När jag åkte upp skulle jag byta i Herrljunga, Västerås och Sala.
Redan i Herrljunga var tåget mot Västerås försenat. Men eftersom jag hade 36 minuters bytestid där så kände jag mig ganska lugn ändå.
Dom körde ikapp tiden en hel del, men när vi kom till Laxå blev det stopp. Växelfel.
Blev stående där i ungefär en kvart.

När vi väl kom fram till Västerås, knappt 20 minuter försent, fick jag se att tåget som skulle gå mot Sala också var försenat med 10 minuter.
Eftersom jag bara hade 8 minuters bytestid i Sala så kände jag mig faktiskt ganska stressad.
Jag messade till Matte och frågade om han kunde hämta mig i Sala eftersom jag räknade med att inte hinna med bytet.

När jag stod där i Västerås och väntade på att tåget äntligen skulle komma, vad händer då? Jo, ytterligare försening. Ungafär 20 minuter totalt vilket innebär att tåget kom 5 minuter före nästa tåg skulle gå ifrån Sala.
Kände mig mycket nöjd över att bli hämtad.

Väl framme i Sala visar det sig dock att även tåget mot Uppsala var försenat och jag hade alltså hunnit med det. Suck...

Även hemresan var strulig. Det hade spårat ur ett tåg i Göteborg och alla tåg till och från Göteborg var försenade med olika mycket tid.
Tåget jag åker till Herrljunga går mot Göteborg.
10 minuters bytestid i Herrljunga och i Enköping var tåget 11 minuter försenat. Och mer blev det...

Strax innan Herrljunga var det 25 minuter försenat och jag var stressad som tusan. Dom sa ingenting om ifall tåget i Herrljunga skulle invänta eller inte.
Jag åkte ju ganska sent så det var dessutom det sista tåget mot Vänersborg.

Tack och lov inväntade tåget eftersom även ett tåg från Göteborg var sent... Med TVÅ TIMMAR!!!!!
Jösses, tur jag inte satt på det tåget i alla fall.

Ja, det var om resorna det.
Däremellan har helgen varit jättebra. Lugn som vanligt.
Vi bakade pizza på lördag kväll. Mysigt!

Samuel hade skrivit en lapp om vad han ville ha på sin pizza: Tonfisk, räkor, köttfärs, kebabkött, skinka och falukorv. Fantasifull blandning. ;)
Han fick dock inte köttfärs och falukorv, men allt annat kom med.

Själv hade jag taco-kryddad quorn-färs, tomater och fetaost. Jag ÄLSKAR fetaost om någon skulle ha missat det.

Sen blev det lördagmys med godis och Robinson-final.
Helt klart bättre än Ice Age 3 som vi sett några gånger. Den är bra.. Första gången.

Söndagen var lugn fram tills jag åkte strax innan 17.

Jag fick ett scrapbooking-paket av Matte som han beställt från Internet. Gulligt! :)
Det var massa fina grejer och det kliade i fingrarna direkt.

Bland annat var det ett mini-album, 20x20 cm, med pappsidor i som man kunde scrappa.
Det är vad jag ägnat mig åt idag. Jag gjorde framsidan i alla fall eftersom jag inte har några foton att ha i ännu.

Men, det blir aldrig som man tänkt sig.
Jag såg en så vacker bild framför mig. En bild som dock ligger långt över min scrap-förmåga.







Men jag kan ändå inte säga att jag är missnöjd.
Det blev inte som jag tänkt mig, men för att vara gjort av mig så blev det riktigt bra.
Det syns inte så bra men grundfärgen är ljust grön. Den ser lite beige (rätt stavning?) ut här.

Nu blir det sängen
Godnatt allihopa!

Kram


2 kommentarer:

  1. Åhhhh så fina grejor.
    Tror bestämt jag beställt samma paket för ett tag sedan :-)

    SvaraRadera
  2. Ja det var snällt av honom att köpa och överaska dig med. Då är det bara att sätta igång och fota.
    Detta resande vintertid verkar vara ett rent lotteri.

    Sängen här också.
    God natt
    Mamma

    SvaraRadera