onsdag 17 mars 2010

Veckan som gått

Nu var det längesen jag skrev här.
Det har faktiskt inte varit så mycket att skriva om.

I helgen var jag i Upssala igen. Detta är ju helt otroligt men jag åkte tåg både fram och tillbaka utan förseningar!!! Några minuter hit och dit men det spelar ju ingen roll.
Fredagen blev väldigt lugn. Jag var inte framme i Enköping före 20.09. Sen tar det 40-50 minuter till Uppsala därifrån så det blev sent.

Sen på lördag var vi på stan en sväng och sen handlade vi mat. Vi skulle äta quorn-tortillas på kvällen.
Fast Samuel äter inte quorn så han åt tortillabröd med gräddfil, gurka och köttbullar. (?) Det lät som en lite udda blandning med han tyckte det var gott i alla fall.
Sen var det melodifestivalen som gällde. Jag är inte speciellt intresserad men Samuel gillar det.

Så vad säger ni, var det rätt låt som vann??

Jag tyckte at Salem Al Fakir var bäst. Han utmärkte sig lite vilket är bra i Eurovision. Men jag var ju inte jätteledsen när han förlorade heller.

På söndag var det innebandymatch igen.
Jag satt med Matte och den andra lagledaren och skötte poäng och tiden. Eller Matte skötte det, men jag satt där.
Det som såg så lovande ut i första halvleken med 1-2 till motståndarna slutade 2-8. Dom har ju aldrig vunnit en match men man kunde ju önska att dom kunde förlora med lite mindre poäng ibland. Men dom spelade bra i alla fall.

Igår åkte jag till Tanum för att fira min farmor som fyller 85 år idag. Så jag ska åka dit alldeles strax, tillsammans med Cecilia, Marcus och barnen.
Igår åkte jag till Ellinor för att gratta henne i efterskott. Hon fyllde år i söndags men då var ju jag i Uppsala.
Vi hade jättetrevligt och åt våfflor. Gott!!

Nu ska jag fixa det sista innan jag ska åka.
Ha det bra allihopa!

Kram

5 kommentarer:

  1. Fel låt vann!! Manboy, lr vad den hette, när han fick en dusch på slutet var ju klart bäst :) Tycker jag iaf :)

    Kramar, Matte

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte om jag egentligen kan uttala mig när jag bara såg spridda delar. Tyckte iaf. att Jessica Anderssons låt var bra.
    Ha en bra helg.
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera
  3. Men Matte... Höll inte du på Ola i lördags?? ;)

    SvaraRadera
  4. Kul att du är med och tävlar hos mig =)

    SvaraRadera
  5. Hmmm, jo så kanske det var?!? Säger du det så var det väl så ;) Tack för en härlig helg iaf, natti natti kramar! :)

    Matte

    SvaraRadera