söndag 28 mars 2010

Katastrof!!!!

Min mobil är SÖNDER!!! :( Den som faktiskt var ganska ny.
Skärmen är trasig och är bara svart. I övrigt fungerar mobilen som den ska. Jag kan ringa på den. Och förmodligen ta emot sms också men vad hjälper det när jag inte kan läsa dom.
Detta är en stor katastrof för mig som aldrig ringer ett samtal. Jag är beroende av sms då ju.

Den är köpt på Tele 2s hemsida samtidigt som jag förlängde abonnemanget så jag vet inte var jag ska vända mig för att få den lagad. Och den stora frågan.. Var är garanti-kvittot?!?! Jag köpte mobilen när jag fortfarande var på Restad så jag vet att jag hade det där. Frågan är bara om jag fick med det hem??

Nu har jag fått låna en gammal mobil från Matte så att jag åtminstone kan messa till honom. Själv har jag ju sålt min gamla så det finns ingen kvar. Mobilen innan dess la jag i ett vattenglas.

Helgen har i övrigt varit bra.
Matte hämtade mig vid bussen i fredags eftermiddag. Eller.. Egentligen så mötte jag honom vid buss-stationen för sista biten fick jag gå. En buss (en annan buss alltså) hade fått motorhaveri mitt i en jättestor 4-vägskorsning och ingen kom fram från nåt håll. Den stod verkligen MITT i. Snett över hela korsningen.
Så efter att vår busschaufför gett upp med att kunna ta sig fram till stationen så släppte han av alla där vi stod.
Jag kände mig lite förvirrad om vart jag var men turligt nog var det en annan som frågade chauffören efter vägen till stationen. Jag hade ALDRIG gjort det.
Det var egentligen jättelätt att komma dit. 2-3 minuters gångavgstånd rakt fram.

Resten av kvällen hände inget spännande kan jag säga.. Samuel var på disco och vi såg på hockey (!) på tv. Ni förstår hur jag har förändrats av det här förhållandet.. ;)

På lördag var vi på stan en sväng och sen hem och gjorde våfflor. Gott!! :)
Lördagsmys med Artur och nånting.. Uppföljaren till Artur och "minimojerna" för er som har sett den. Det hade inte jag.. En ganska söt film faktiskt.

Dagen idag har ägnats åt innebandy, innebandy och åter innebandy.
Stenhagens (var det rätt?) cup med massa matcher.
Första matchen spelades kl 13.00 och när jag och Matte åkte därifrån vid 17.00 var sista matchen fortfarande inte slut.
Men dom spelade riktigt bra. Dom förlorade "bara" med 4-0 och 5-1. Jättebra resultat för att vara dom. Och sista matchen vet jag ju inte hur den gick.

Nu sitter jag här på tåget på väg hem igen. Jag kommer till Vänersborg 22.01 och är väl hemma runt 22.30 så det blir raka vägen i säng.

Nu ska jag försöka vila igen, för 4 timmar i en innebandyhall med över 100 skrikande ungar och ännu värre skrikande föräldrar gör en lite trött.

1 kommentar: