måndag 8 mars 2010

Helgen

Mycket riktigt kom Matte några minuter efter förra inlägget. :)
Vi har haft en jättehärlig helg.

Fredagen blev det inte så mycket med mer än att sova. Han kom ju rätt sent.
På lördag blev det sovmorgon (som vanligt) och sen åkte vi till affären och handlade lite nödvändigheter inför att jag skulle baka kladdkaka. Vi skulle nämligen få besök...

Vid 13-tiden kom mamma, Ellinor, Cecilia och Thea hit.
Dom hade varit i Båberg på loppis. Massa saker hade dom fyndat.
Thea hade minsann fyndat ett stort sminkhuvud. Jättevackert tyckte hon själv. :) Och dessutom hade hon köpt en trehjuling till sin lillebror. Så snällt!!
Hon hade visst bestämt det dagen innan att hon skulle köpa det, men chansen att hitta en till rimligt pris är ju inte så stor. Men det gjorde hon alltså.

Vi hade riktigt trevligt här.
Sen när dom hade åkt hem så blev det ganska lugnt i några timmar innan vi (äntligen) skulle äta vår potatisgratäng och biffar. Det var ett tag sen vi köpte det nu.
Det tog en jäkla tid för gratängen. Det stod 25 minuter på förpackningen men då hade den inte ens börjat bli brun. 40-45 minuter tog det innan den var klar. Men den var god!

Sen slappade vi i soffan och såg på Gilbert Grape som Matte, tragiskt nog, aldrig hade sett. Den är ju så bra!!!

Dessutom lyckades vi få upp den sista tavlan i tv-rummet och tavlorna i köket.
Jag höll på att bli galen på dom där tavlorna i tv-rummet men Matte var tålmodig och stod med passet och kollade så dom blev raka. Och det blev dom. Äntligen!!!

På söndag tog vi en ÄNNU längre sovmorgon. Skönt..
Sen SKULLE vi ha fixat sängöverdraget, men det glömde vi, som så många gånger förr.
En riktigt lugn dag innan Matte åkte hem vid 18.30.

Idag gick jag upp tidigt för att hämta ut dom där jäkla medicinerna som inte fanns där i fredags.
Jag fick ju alltså ingen morgonmedicin i morse. Och när jag kom dit så fanns den äntligen där med hon undrade varför jag inte hämtat den förra veckan.... Den FANNS ju inte förra veckan. Men jodå, den hade legat där sen i torsdags. ÅHHHHH!!!!

Jag hade ändå redan hunnit gnälla lite på dom över hur dåligt jag mådde när jag inte fick morgonmedicin och sen inte skulle få några mediciner före imorgon. Men eftersom jag nu SKULLE ha hämtat den i fredags så var det mediciner från och med idag. Så morgon medicinen tog jag i kassan på apoteket. Så kan man också göra....

Nu räcker denna till söndag om två veckor och jag ska återigen hämta ut på torsdag eller fredag. Och hon sa till mig att komma på torsdag om jag har möjlighet för att dom skulle kunna fixa dit den ifall den inte kommit.
Nu är bara frågan om jag har möjighet.. Jag är ju i Tanum då. Farmor fyller 85 på onsdag och jag tänkte stanna några dagar i alla fall. Men jag kanske får åka dit på tisdag och hem på torsdag då istället.. Fast det hade varit trevligt att åka på fredag så jag får se hur jag gör.

Jag gjorde min veckliga vägning idag också. Veckliga är alltså som dagliga fast en gång i veckan då, hihihi!
Denna veckan hade jag gått ner 1,9 kilo och jag har nu totalt gått ner drygt 18 kilo sen augusti. Jag har nu ca 3,5 kilo kvar till första målvikten då jag gått ner 22 kilo. Det bör jag klara av på 2 månader ungefär. Förhoppningsvis på 1,5 månad.
Nästa målvikt blir ytterligare 13 kilo så att jag totalt har gått ner 35 kilo. Det vore härligt. :) Men det blir ett senare problem. Nu är det dom här 3,5 kilona jag ska kämpa för.

Nu blir det en lugn dag resten av dagen, tror jag i alla fall. Inget annat planerat.
Ha det bra allihopa!

Kram

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att det ordnade sig med medicinerna :) Och härligt med viktnedgången, bara du inte tynar bort helt för mig nu... ;)

    Kramar,
    Matte

    SvaraRadera
  2. Ja att du tynar bort kanske inte är någon fara ännu men huvudsaken är ju att det är det bästa som blir kvar:)Grattis till det.
    Fantastiskt att få tavlorna på plats, är annars sånt som inte vill bli av.
    Bra att medicinerna ordnat sig, beror som oftast på vem man expideras av.
    Ha en bra kväll.
    Mamma

    SvaraRadera