måndag 22 mars 2010

Kim Novak

Nu var det ett tag sen igen.. Jag börjar bli lite dålig på det här nu. Kommer helt enkelt inte på saker att skriva om. Det händer inte så mycket under mina dagar nu när jag bara går hemma och är sjukskriven.

Matte var som vanligt här i helgen. Vi hade en lugn och mysig helg då vi gjorde absolut ingenting.
Han kom sent på fredag kväll så då blev det sängen nästan direkt.
Sen på lördag blev det visst en låååång sovmorgon. Lite längre än vi räknat med.
Vi var uppe strax före 9 båda två och var ute och rökte. Fast vi var lite trötta så vi skulle lägga oss en liten stund till och vaknade 11.20! Men skönt var det.

Vi var och hadlade lite mat på dagen för att göra potatismos och korv på kvällen. Inte så lyxigt kanske men ganska gott. Och jag må hata att skala potatis men jag gillar inte pulvermos så det var bara att ta sig i kragen.
Det behövdes ju visserligen inte jättemycket potatis till mos för 2 personer heller.

Medans jag skalade potatis såg Matte på hockey. Brynäs-??? någonting på tv.
Jag kom in en gång för att ta paus från det tråkiga skalandet. Ville ha en puss men när jag böjde mig fram sa Matte "Vänta, vänta!!" Jag blir alltså ratad för hockey!
Hihihi! Tror ni han fick höra det några gånger sen??

Efter maten såg vi på Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö.
Det var en ganska bra film. Och Jonas Karlsson är en väldigt bra skådespelare så dom flesta filmerna med honom är faktiskt bra.
Jag kan rekomendera Den man älskar. Det är en jättebra film med honom.

Även på söndag blev det en lång sovmorgon. Jag gick upp strax efter 11 och 12.00 gick jag in och väckte Matte. Vi gillar långa sovmorgnar som ni förstår. Och man får ju passa på nu när inte Samuel kommer in och väcker oss. ;)

Det var en rätt händelselös söndag. Vi såg på bandyfinalen som spelas i Uppsala och det var väldigt mycket snö där. Här är ju nästan allt borta. Bara snödrivor kvar nu.
Och nej, det var inte min idé att se på bandy.

Matte åkte hem vid 18-tiden som vanligt.
På kvällen gick det en dokumentär på tvn om en sluten psykiatrisk avdelning i Stockholm. Tyckte det skulle bli intressant att se om alla sanningar om hur det egentligen går till kom fram.
Det var rätt lite som kom fram faktiskt. Det nämndes bältessäng men inte mycket mer.

Det som var intressant var dock en patient som pratade om självmordstankar och hur man tänker då, vad som ligger bakom. Det stämde in jättebra på hur jag mådde när jag var som sämst.
Och sen nämnde dom lite om den sjuka humorn man som patient får när man legat inne på psyk ett tag. Humor som andra tycker är sjuk och morbid men som är jätterolig när man är mitt i det.
Jag tror kanske att det är så att man måste skämta om det som känns allt för jobbigt ibland.

Andra och sista delen på dokumentären går på söndag kl 20.00 på SVT2 för den som är intresserad.

Imorgon ska jag till reumatologen och få kortisonsprutor i höfterna så resten av dagen lär tillbringas i horisontalt läge.
Och det kommer förmodligen resten av denna dagen också göras. Ska lägga mig tidigt för jag måste gå upp vid 6.00.
Ska inte vara där före 9.00 men så är det när man inte har bilen här och måste åka tåg.

Ha det bra allihopa!
Kram

3 kommentarer:

  1. Hej
    Jag har läst boken för några år sedan och har för mig att den var ganska rolig emellanåt. Skrattade så högt på campingen i Karlsborg så jag fick gå in:)
    Tur att ni är samma sjusovare båda två:)
    Lcka till imorgon.
    God natt
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Hej!Kul att du tittade in hos mej, Välkommen! Jättefin blogg du har! Hit återvänder jag gärna igen! Ha en fin tisdag/hälsar Leni på Crea Diem

    SvaraRadera
  3. Kul att du vill vara med och tävla! :D Lycka till!

    Hälsningar
    Kajsa

    SvaraRadera