torsdag 25 februari 2010

Första veckan

Jag är väldigt dålig på att uppdatera här nu.
Jag tänkte jag skulle skrivit igår när jag hade varit hemma exakt en vecka, men gårdagen var ingen bra dag så jag orkade helt enkelt inte.

I övrigt har veckan varit upp och ner. Vissa dagar jättebra och vissa dagar rätt jobbiga. Fast i det stora hela har det ändå gått över förväntan.
Jag har klarat mig med väldigt få Xanor och bara några extra insomningstabletter.
Oftast har kvällarna varit som sämst och då kan jag ju ta insomningstablett och gå och lägga mig istället för att ta en Xanor och vänta en timme på den effekten.

Idag skulle jag på KBT för första gången sen utskrivningen.
Tanken var egentligen att jag skulle varit där i slutet på förra veckan också, precis när jag hade blivit utskriven, men då fanns det inga lediga tider.
Men idag skulle jag alltså dit. Jag skulle vara där klockan 11.00 men klockan 9.30 ringer dom och säger att det är inställt för att hon är sjuk.
JAG ÄR SÅ TRÖTT PÅ DET HÄR!!!

Det är ständigt krångel med den jäkla KBTn.
Hon som ville träffa mig direkt efter utskrivningen träffar mig alltså först tredje veckan.
Det känns rätt meningslöst att gå där faktiskt.
När det väl inte är krångel så ger det mig ingenting.
Och det är just sånt där med snabba förändringar och krångel som jag har svårt för, och det vet hon mycket väl. SUCK!!!!

Ikväll kommer iaf mamma hit efter jobbet. Jag hoppas på att vi ska åka ut och handla lite mat och kolla efter en ny "bag" till mig. Den gamla är trasig och den används ju en hel del när jag åker till Matte.
Känns jobbigt att dra med sig den stora resväskan varje gång.

Nu ska jag åka till Matte imorgon. Om nu alla tåg går som dom ska.
Jag har kollat på SJs hemsida och det verkar inte som det ska vara något krångel med just den avgången. Annars är det många inställda tåg mellan Göteborg-Stockholm.

På måndag åker jag till Tanum för att fira Jockes födelsedag på tisdag.
Det verkar nu som att jag får åka med Cecilia hem efter jobbet. Det går inga tåg mellan Uddevalla-Tanum, bara buss och det har jag väldigt svårt för att åka. Speciellt så långt.

Sen ska Elllinor hämta mig efter jobbet och ta med mig hem för hon har frågat om jag vill sova där. Då ska vi ju upp TIDIGT och sjunga för Jocke. Han går upp vid 6 och då ska vi ha sjungit innan dess.

Jag kanske skulle ägna dagen åt att göra ett kort till honom....
Fast förra veckan när jag skulle göra kort till Malin höll jag på att bli fullkomligt galen.
Det krånglade och krånglade och krånglade hela tiden. Och när jag väl började bli nöjd upptäckte jag att jag skrivit 24 på framsidan istället för 25.. Ååååååhh!

Det tog evigheter innan det blev klart.
Under tiden låg Matte i soffan och såg på curling.. Verkligen en trist sport!

Nu ska jag i alla fall ägna dagen åt lite slappande innan jag gör nåt vettigt.. (?!)

Ha det bra allihopa!
Kram

1 kommentar:

  1. Curling som är så trevligt att se på. Kunde till o med tänka mig att prova någon gång:)
    Hoppas resan gått bra. Båda vägar.
    För datorn var ju inte med denna gången.
    Oturligt nog, förstår jag.
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera