måndag 15 februari 2010

Ny banner..

Jag har nu försökt mig på att göra en egen banner, utan att använda färdiga ramar.

Tog ett kort från Sjölanda som bakgrund och la på lite bilder och text sen.
Den ser ju väldigt enkel ut, men för mig som i princip aldrig använt photoshop var det inte så enkelt.

Matte kommer inte gilla detta....
Han är lite (?) full på det där kortet, men jag tycker det är ett väldigt bra kort på honom ändå.

Jag kom tillbaka från SISTA permissionen igår.
Jag hatar att åka tåg på vintern. Krångel, krångel, krångel!

På ditvägen var det ca 10 minuter försenat, vilket inte gjorde så mycket eftersom Matte skulle hämta mig.

Men på hemvägen däremot krånglade det desto mer.
Allt gick bra till Töreboda där jag skulle byta till X2000 mot Vänersborg.

Jag hade 6 minuter på mig i Vänersborg för att hinna med bussen till Restad.
Tåget var försenat med knappt 10 minuter så jag tänkte att det kan dom nog köra ikapp.
Men icke.. Det blev mer och mer förseningar. Växelproblem, signalfel, mötande tåg o.s.v. gjorde att vi blev 17 minuter sena till Vänersborg.
Mobilen hade slut på ström så jag kunde inte ringa till avdelningen och meddela att jag skulle komma senare heller.

Eftersom det var söndag kväll och jag skulle åka till något så avsides som Restad så gick det bara en buss till. Men den skulle jag i alla fall hinna med. Den skulle gå 50 minuter efter att jag kom fram. Nackdelen var bara att stationshuset var stängt så jag fick vänta ute.

Men... Precis utanför Vänersborg fick vi stopp på tåget. Detta gjorde att bommarna i Vänersborg var nedfällda i drygt en kvart.
Bussen jag skulle åka med till Restad skulle först till Trollhättan och vända men blev alltså stående vid bommarna och kom ingenstans.
Därför blev även bussen ca 20 minuter sen till Vänersborg.

Så istället för att vara tillbaka 20.25 som jag skulle var jag tillbaka på avdelningen 21.45.
Och dom hade varit jätteoroliga eftersom jag inte hört av mig och dom inte fick tag i mig.
Dessa jäkla tåg!!
Men det blir ju bättre nu i fortsättningen när jag inte har någon buss att passa. Då är det bara för mig att gå hem istället.

Helgen har i alla fall varit jättebra som vanligt.
Samuel var på disco på fredag kväll och kom hem strax efter 20.
Han hade då köpt med sig 21 (!!) småkakor. Något fick han ju göra med sina sista pengar.. ;)
Så vi fick i alla fall 7 var. Väldigt snällt!

På lördag var jag och Matte ute och handlade och Samuel var på födelsedagskalas.
Sen efter kalaset var det innebandymatch. Samma lag som förra gången jag var där.
Det gick väl inte jättebra. Förlust med 18-1. Men dom kämpade bra i alla fall.

Sen var det lördagsmys med "Blomkvist" nånting av Astrid Lindgren.
Inte trodde jag att Astrid skrev sagor om mord, kidnappning och pistoler, men jodå..

Samuel var snäll och gav bort sin film med "Lilla röda traktor" till Leon.
Den hade han inte tyckt om sen han var 2 sa han, och det passade ju bra till Leon då som snart fyller 2.

Söndagen ägnades åt ingenting alls. Förutom att jag åkte hem vid 15-tiden.

Idag har det varit lugnt hittills. Jag har varit vansinnigt trött, som vanligt efter permissionerna.
Ikväll får jag väl börja packa lite inför hemfärden. Det känns väldigt nära nu..

Kram

1 kommentar:

  1. Snygg "första" sida !
    Ja nu har du väl en del att göra de sista dagarna.
    Vi får nog en del att göra på torsdag också kan jag tro.
    Syns då.
    God natt
    Mamma

    SvaraRadera