söndag 21 februari 2010

Snökaos

Herrejäklar vad mycket snö det är!!

Det var en riktig snöstorm igår. Det blåste så det nästan var svårt att gå ute.
Vi skulle till Malin som skulle ha 25-årskalas. Det är bara 2 minuters gångavstånd dit men det kändes väldigt långt igår.
Det var bara vi som hade gångavstånd så därför var det också bara vi som kom dit. Alla andra var insnöade.

Idag var det fint väder. Soligt och skönt, men en JÄKLA massa snö.
Pratade med en granne på utsidan balkongen och hon hade aldrig sett såhär mycket snö. Och hon var ändå rätt gammal. Och varken jag eller Matte har heller sett såhär mycket snö. Helt galet!

Vi skulle försöka skotta ut Mattes bil idag. Fick låna en spade av en snäll granne. Men det tog tid....
Det var snö upp över sidorutorna runt om hela bilen. Och inget skottat på gatan framför bilen heller så det var bara att sätta igång med det. Vilket jobb!!! Vi försökte turas om att skotta men jag orkade aldrig lika länge som Matte. Men ett litet tag åt gången gick bra. Och samanslaget blev det en hel del tid ändå.
Det tog oss 1 timme och 45 minuter totalt.

Och när vi väl skottat och skottat och skottat och..... så fick vi ändå inte loss biljäkeln!
Den bara gungade lite fram och tillbaka.
Ut igen och försöka komma åt allting under bilen och försöka igen. Men, nej!
Jag gick runt och kollade och fick se att inre framdäcket bara slirade runt, runt. För inte nog med att det var galen mycket snö, det var också blank-is under. Det hade jag redan märkt när jag gick runt en sväng... ;)
Men så plötsligt så släppte det och bilen kom iväg. Så allt jag hörde var Matte som ropade genom fönstret: "flytta dig, flytta dig, flytta dig!!!" Hihihi!

Det var VÄLDIGT skönt att komma in och dricka kaffe sen!
Sen blev det inte mycket mer gjort denna dagen. Vi låg i sängen och slappade och kände oss gamla och stela. :)
Vi kom på efteråt att vi egentligen skulle tagit kort på den där insnöade bilen. Hade varit kul att ha sen.

Matte åkte hemåt strax efter 18 och jag gissar (och hoppas) att det kommer ta ganska lång tid hem idag.

Nu ska jag slappa i soffan tills det är dax för sängen.

Ha det bra allihopa!
Kram

1 kommentar:

  1. Ja det är en väldig massa snö även här. Funderar på att öppna en hoppbacke med inträde på gårdsplanen så man kan ha någon nytta av all snö.
    Har varit mer insnöade än vanligt, faktiskt ganska skönt om man inte skall göra något särskillt.

    Ha det bra
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera