tisdag 16 februari 2010

Redo

Nu är jag redo för hemfärd. I alla fall fysiskt.
Jag har packat och packat och packat idag... MASSOR!!
Totalt blev det elva (!!) väskor och påsar.
Jag har fortfarande lite kläder kvar som jag tvättat idag och som nu hänger på tork.
Och jag har dessutom slängt en hel sopsäck med saker.

Det var lite överväldigande i början.. Jag visste inte riktigt var jag skulle börja.
Kläderna tänkte jag att skulle bli lättast att börja med, vilket det ju också var..
Problemet var bara att det var mycket mer och tog mer plats än vad jag trodde så jag fick inte plats med dom i den stora resväskan utan fick ta hela min bag också. Och som sagt har jag ju fortfarande lite kläder kvar att packa.

Jag var faktiskt elak nog att slänga teckningar och sånt jag fått av barnen. Det gjorde lite ont i hjärtat men var ska jag väl göra av allt??
Men tavlan Thea hade målat till mig i födelsedagspresent tog jag hem.
Jag hade tänkt jag skulle spara lite av korten jag haft på väggarna här också men dom gick sönder när jag tog ner dom. Fast det var kort utskrivna på fotopapper så det går ju att skriva ut nya.
Det enda jag har kvar att packa ner nu, förutom kläderna, är min dator. Sen är allt klart.

Rent psykiskt känner jag mig dock inte så redo. Fast det har ändå blivit bättre än för en vecka sen så jag vänjer mig väl när jag väl kommit hem.

Första veckan nu är jag nästan inte ensam någonting. Mamma kommer på torsdag och ska hjälpa mig att packa upp allt och sen kommer Matte på fredag kväll/natt och stannar till söndag.
Veckan därefter blir jag ensam måndag-fredag vilket kan vara bra så jag får vant mig lite.
Sen åker jag till Uppsala igen på fredag och till Tanum på måndag eller tisdag för att fira Jockes 35-årsdag.
Fullt upp!

Nu blir det en lugn kväll efter allt slit. Och imorgon bär det av!

Ha det bra allihopa
Kram

3 kommentarer:

  1. Välkommen hem !

    Kram
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Instämmer med föregående talare... Välkommen hem!! :D

    SvaraRadera
  3. Tack, tack!!

    Jag skriver ett inlägg om hemkomsten imorgon.
    Kram

    SvaraRadera