måndag 8 februari 2010

Veckans permission

Jag var på permission i veckan onsdag-söndag.
Det gick RIKTIGT bra och jag behövde bara ta en Xanor på hela permissionen.

Jag tog hela onsdagen till att möblera om i mitt vardagsrum.
Riktigt snyggt ska jag säga er! Jag är nöjd med allt utom stereon som inte passade in någonstans.
Det var lite slitigt att flytta pianot dock. Det skulle från väggen mot toaletten ända bort till väggen vid fönstret.
Jag hade tänkt mig att lyfta pianot för att få under en trasmatta så det skulle bli lättare att putta.
Jag tog i allt vad jag kunde och pianot lyfte sig inte en millimeter från golvet.
Hepp, blir bara till att putta iväg det utan trasmatta då..
I början stod jag bara och slirade med fötterna på golvet när jag skulle putta. Men envis som jag är (?!) så fick jag allt pianot dit jag ville tillslut.
Hyllorna och vitrinskåpet var det inga som hellst problem med. Förutom att det hade blivit en stor fettfläck i tapeten bakom vitrinskåpet...

Strax efter 21 på fredag kväll kom Matte och stannade till söndag.
Vi hade som vanligt en ganska lugn helg.
Men vi var ovanligt produktiva ändå.

Matte skruvade fast bordsbenen på köksbordet som var jätterangligt.
Sen skruvade vi upp tavellisten i sovrummet.
Knackade i väggen och tyckte absolut att det lät som betong.
Så fram med slagborren och betongborr.
Ett litet tryck med borrmaskinen och den höll på att gå igenom väggen ut i köket. ;) Hahaha!
Uppenbarligen ingen betongvägg.
Men det gick bra i alla fall och tavellisten kom upp. Riktigt snyggt blev det!

Där står nu bröllopsfoton på mina båda systrar och bebiskort på Thea.
Nu fattas bara ett bebiskort på Leon också.

Sen skulle vi hänga upp de tre tavlorna ovanför min soffa rätt efter möbleringen.
Turligt nog kom den första tavlan att täcka fettfläcken i tapeten.

MEEEN att få dessa tre jäkla tavlorna att hänga rakt var fasen HELT OMÖJLIGT!!!
Vi mätte och kollade med passet, drog blyerts-streck ovanför tavlorna, mätte på varje tavla hur långt det var ner till kroken den ska hänga på, tog passet igen och spikade upp tavelkroken.
HELT snett!
Tillslut hade vi fått mittentavlan och högra tavlan jämna och den vänstra lite högre.
Så sänkte vi den nån centimeter och vad händer då?
Jo då är den för låg och plötsligt har den högra tavlan blivit för hög! Hur fasen går det till?!

Det är säkert 15 spikhål bakom varje tavla (hyresvärden kommer bli jätteglad) och fortfarande hänger dom inte rätt.
Vi försökte både lördag och söndag och sen blev jag förbannad och gav upp.
Jäkla tavlor!!

På lördag kväll hade vi filmkväll.
Först såg vi "Pojken i randig pyjamas" som Matte på min beställning hade tagit med sig hemifrån.
Jättebra film men med ett dåligt slut.. Man blir så besviken då.
Sen såg vi på "Ondskan". Den är ju också jättebra.

Söndagen var också rätt lugn. Vi var hemma det mesta av dagen förutom när vi åkte till "MAX" och åt innan jag skulle tillbaka till avdelningen.
Det är första gången jag ätit där och det var jättebra.
Dom hade flera olika vegetariska alternativ. Jag valde en vegeterisk hamburgare innehållande, vad jag skulle gissa, ärtor, morötter och nån sorts bönor.

Sen åkte vi till avdelningen och Matte åkte hem vid 18.

Idag har jag sovit i princip hela dagen.
I alla fall fram till lunch, med undantag för knappt en halvtimme för frukost och morgoncigg.
Nu blir det lugnt resten av dagen också. Möjligen ett besök på terapin i eftermiddag.

Ha det bra allihopa!
Kram

4 kommentarer:

  1. Låter som en väldigt trevlig helg! Vi har också haft det väldigt lugnt och skönt. Gjort typ ingenting både lördag och söndag. Ja ja, lite småpysslande blir det alltid. Men vi var nog ganska groggy efter alla dofter som spred sig i huset på fredagskvällen när vi hade ljuspartyt. Mysigt med ganska starkt... Alltid skönt med ursäkter för att lata sig lite extra... ;D

    SvaraRadera
  2. Kors så rediga ni är då.
    Här är vi inte så aktiva, eller ja ite jag i alla fall. Har lyckats bli sjuk igen.
    min make däremot leker hemmafru nu när han är arbetsbefriad. :-)
    Har du inget kort på Leon menar du?
    Det får vi se till att ordna, har organiserat alla foton nu så det är lätt att hitta kort på honom i rätt ålder, bara att komma och välja.

    SvaraRadera
  3. Cecilia: Nej det har jag inte. Det är bara faddrarna som fick ett vid hans dop och jag fick ett på Thea vid hennes dop.
    Jag kommer gärna och kollar. Kommer hem till Tanum imorgon och åker med er till Uddevalla på fredag morgon.
    Kram

    SvaraRadera