söndag 22 november 2009

En underbar helg!

Nu sitter jag på tåget på väg från Uppsala.

Har haft en riktig dunder-helg!

Jag kom fram vid 12.50 som planerat och allt gick bra med resan.
Matte kom och hämtade mig och Samuel var hemma som planerat.

När vi kom hem till dom mötte Samuel upp i hallen. GUD vilken söt unge!

På golvet hade han lagt en lapp där det stod "ÄNTLIGEN! Välkommen Olivia!"
När jag lämnade över de medhavda ostbågarna (eller snarare Matte lämnade över dom för att jag fegade ur, tönt som jag är!) så fick jag t.o.m. en kram!

Sedan hade vi en ganska lugn kväll.
Eller i alla fall jag och Matte, Samuel var inte så lugn.

Samuel var ute och lekte med kompisar i några timmar och sen vid 17.00 så åkte jag och Matte och skulle köpa lördagsgodis och beställa pizza.
Samuel höll sig hemma med kompisen.

Sen blev det ju såklart pizza-ätande och efter det var det lördagsmys i soffan.
Såg på "Mysteriet på Greveholm" och åt massa godis, popcorn och ostbågar!
Och efter det blev det säsongsstart av Robinson.

Sen hände det inte så mycket mer på kvällen.
Samuel gick och la sig strax efter 21 (och jag fick godnattkram också!)
Jag och Matte var uppe och bara tog det lugnt i några timmar till innan vi också gick och la oss.

Jag glömde ju berätta... Vi såg på hockey också.. :/
Det är tur för Matte att jag är kär så jag går med på sånt.

Brynäs spelade (såklart!) och jag höll på motståndarna (såklart!)
Sen var det ren tur att jag överlevde när Brynäs gjorde mål. Här ligger man lugnt och fint och vilar på Mattes arm och sen plötsligt skriker han som om taket var på väg att ramla ner.
Det var NÄRA ett plötsligt hjärtstopp. Och allt detta för bara ett måls skull... ;)

Imorse tog vi sovmorgon och Samuel hade blivit tillsagd att inte väcka oss. Det var inte min idé utan Mattes.
Han tyckte nog vi var lagom tråkiga när vi segade oss upp vid 9.30.

Dagen idag har varit ännu lugnare än gårdagen.
Samuel har varit ute och lekt det mesta av dagen och jag och Matte har vandrat mellan tvn, sängen och balkongen. SKÖÖÖÖÖNT! :)

Vid 15.00 körde Matte och Samuel iväg mig till tåget.
Matte följde med mig upp på perrongen men Samuel satt kvar i bilen och tog hand om sitt skadade öga som det troligen kommit ostbåge-mjöl i.

Lika bra att han satt kvar visserligen så jag fick nån hejdå-puss.
Han höll nämligen på att kräkas igår när vi pussades. :)
Eller så spelar han över lite.... (?)

Tråkigt att lämna men nu är det i alla fall bara 4 dagar kvar tills Matte kommer igen och bara 11 dagar kvar tills jag åker upp till Uppsala.

Då är det dax att fira Samuels födelsedag.

Ha det bra allihopa!

Kram

4 kommentarer:

  1. Härligt att ni haft en så skön helg och att allt gått så bra.
    Sen kan ni ju inte utsätta pojken för såna hemskheter så han får kräkningar:)
    Fortsatt trevlig resa.
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Samuel och jag tackar för en kanontrevlig & supermysig helg :) Vi längtar jättemycket båda två till nästa besök :)
    Kramar,
    Matte & Samuel

    SvaraRadera
  3. Mamma: Det har du ju helt rätt i.
    Jag ska genast sluta med såna dumheter och puss-strejka hedanefter. ;)

    SvaraRadera
  4. Puss-strejk.....?? Hellre skaffar jag ögonbindel & öronproppar till honom isf... ;)
    Pussar ;)
    Matte

    SvaraRadera