torsdag 5 november 2009

Juletider

Ja... Det kanske inte är jul riktigt ännu men jag har i alla fall börjat tänka på julen.

Igår fick jag min skjorta jag skickat efter på Ellos som jag ska ha på julafton och idag var jag på terapin och gjorde ett julhalsband. Alltså ett halsband som jag även det ska ha på julafton.

Ber om ursäkt för den dåliga bildkvalitén men jag tar ju fortfarande bara bilder med mobilen.
Såhär ser det i alla fall ut:

De större röda pärlorna är inte så lysande röda som det ser ut på bilden utan de är i ungefär samma röda färg som de mindre röda pärlorna.

I nederkanten på halsbandet hänger det ner två pärlrader med ett rött hjärta i varje ände.

Detta ska jag alltså ha till min nya julskjorta. Jag tycker själv att den är SÅÅÅÅ fin!

Den ser i alla fall ut såhär:Till detta ska jag ha en svart kjol som slutar strax ovanför knäna och ett par röda strumpbyxor.

Visst kommer jag bli fin på julaftons kväll?

6 kommentarer:

  1. Jättesnyggt!

    Här har vi med börjat tänka lite på julen.
    Inga tankar på kläder än dock.

    Men vi har planer på att vara hemma i jul och den som vill är hjärtligt välkommen hit på julafton.
    Thea är ju i perfekt pysselålder nu så det kan vara roligt att greja massa här hemma och bjuda hem folk så hon får visa.

    Hon är i sitt esse nu i dessa bjudningstider.
    Förra helgen var det spökkalas, imorgon har vi ljusparty och nästa vecka blir det ju kalas.
    Hon pysslar och grejar och sätter upp små lappar med meddelande (bokstäver) till gästerna ;-)

    SvaraRadera
  2. Oh no! Du kommer vara snyggast på julkalaset...
    ;D
    Det var en jätte snygg skjorta du! Och halsbandet var ju som alltid väldigt fint!! :D

    Frågade förresten Thea vad vi ska göra imorgon på partyt. Svaret blev:
    Ni kommer knacka på våran dörr och då kommer jag eller kanske mamma och öppnar den. För det är bara tanter och tjejer och flickor som får vara där. Sen får ni sätta er i soffan eller vid bordet. För jag vet inte var vi ska fika. Och då ska jag och mamma ta fram våran fika som vi har gjort och gömmt. Sen fikar vi alla tjejerna. Och sen ska vi hjälpa en tant att sätta ut ljusen som inte Leon kan ta för han är hos morfar och hälsar på...

    Så om du inte visste det, så är det så det går till på ett ljusparty...

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ellinor: Det är tur att jag nu vet om hur det går till på ett ljusparty. Jag har ju aldrig varit på ett så det kan alltid vara bra att veta för framtida behov. ;)

    Cicci: Jag ska diskutera det hela med inblandade parter och lämnar efter det ett beslut. ;)

    SvaraRadera
  4. Ja man räknar och gissar själv :)
    Har sett att vissa är uppe i 200 personer och jag förstår int vars dom ser dom haha
    Lycka till Kram

    SvaraRadera
  5. Ja du kommer att bli sååå fin.
    Snyggt halsband.
    Skulle kanske lägga in en beställning till julen. om det går för sig. Får fundera på önskemålet och återkomma.
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera
  6. Mamma: Ja visst går det bra.
    Bara roligt att ha något att göra.

    Kram

    SvaraRadera