måndag 30 november 2009

Nu är det bokat och klart!

I år ska jag fira nyår i Uppsala.

Ska vara hemma med Matte och Samuel och vi ska äta god mat och ha "lördagsmys" fast det inte är lördag. ;)
Och se på raketer såklart!

Det ska verkligen bli jätteroligt!

Idag kollade jag efter tågbiljetter dit. Normalt har jag ju betalat 1340 kronor tur och retur, men nu hittade jag för bara 544 kronor!!!!!

Jag åker upp den 29 december och är framme vid 19-tiden.
Sen åker jag inte hem igen före den 2 januari! Fem dagar i Uppsala alltså.. Eller egentligen bara 4 dagar för jag åker gris-tidigt på lördag morgon. Men det blir fyra nätter i alla fall.

När jag ska åka hem kör Matte mig till Enköping. Tåget därifrån går 7.48.
Egentligen skulle jag åkt buss dit från Uppsala som gick 6.50 men jag har ju verkligen svårt för att åka buss så då var Matte snäll och erbjöd sig att köra mig dit istället.

Jag kunde åkt tåg 20 minuter senare från Uppsala och ändå varit framme i Vänersborg samma tid, men då kostade det också 220 kronor mer, så 20 minuters extra tågresa kan jag stå ut med för så mycket pengar.

Jag sparar alltså 800 kronor på den här resan!
Troligen är det väl inte så populärt att åka just då eftersom priserna är så låga.
Fast lite underligt är det ju, för det borde väl ändå vara en del som åker på weekend till Stockholm över nyår!?
Nej, tydligen inte.

Nu till något ännu mer underligt... Vissa avgångar är det BILLIGARE om man åker i 1a klass mot att åka i 2a klass. Är inte det underligt!?
1a klass låter ju som att det skulle vara dyrare men nej, jag hade fel även där.
(Ja, det händer att jag har fel ibland. Fast det är inte ofta!) ;)

Ja, ja.. Hur som hellst så har jag i alla fall bokat in mig för ett superbra nyår!
Längtar redan!

1 kommentar:

  1. Låter trevligt! Har aldrig firat nyår på östkusten. Har iofs aldrig firat något på östkusten... ;/

    Kram!

    SvaraRadera