måndag 23 november 2009

Ska det vara såhär?!?

Som ni säkert minns så fick jag en Amaryllis i födelsedagspresent av Ellinor och Jocke.

Den är jättefin, men jag måste säga att jag tycker den är lite underlig..
Själva "stammen" ser ut som Amaryllis men blommorna, de ser inte alls ut så.

När jag åkte i lördags morse så hade bara en blomma slagit ut. Den slog ju ut direkt efter att jag fått den.

När jag kom tillbaka ifrån Uppsala igår hade ytterligare en blomma slagit ut.
MEEEEN.......

Den första blomman ser ut såhär:
Och den andra blomman ser ut såhär:

Ska det vara så?!?!

Det enda de har gemensamt är ju att dom är vita, annars ser dom ju inte alls lika ut.
Och ingen av dom ser ut som en Amaryllis.

Väldigt underligt tycker jag.. Är detta någon slags ympning (märk väl, jag kunde ordet!!!!) eller vad beror det på? Kan man ens ympa på blommor?

Jag anropar experthjälp av Ellinor!

2 kommentarer:

  1. Man får ändå säga att dom är vackra båda två, kan dock inte komma med någon expert hjälp.

    Kram
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Jo, om jag får säga min mening så är det den första som ser lite märklig ut! Den andra är precis så som de ser ut på bilden. Det ska vara en liten(för att vara amaryllis), gräddvit, dubbel blomma. Så den andra ser väl helt ok ut. Men vad som har hänt med den första har jag ingen aning om...

    Och nej, man kan inte ympa på en amaryllis... Det är bara vedartade växter som kan ympas på!

    Kram! "Experten"...

    SvaraRadera