onsdag 25 november 2009

Och historien fortsätter..

...om min nu lite mer normala Amaryllis.

Nu ser alla blommor ut som dom ska..
Och ja, alla, det betyder att det kommit fler! :)

Den växer så det knakar och är det en knopp när jag går och lägger mig så är den utslagen när jag vaknar.
Jätteroligt!!

Såhär ser den ut idag:
Nu är det 2 stora fina utslagna blommor...
..En stor knopp på gång....
...och 3 små knoppar bakom den ena blomman!

Bakom den andra blomman är det också 2 knoppar men dom är väldigt små än så länge.
Så jag har mycket fint att vänta framöver.

Tack Ellinor och Jocke för en så fin blomma!

Kram

5 kommentarer:

  1. Du har visst oanade talanger i växtriket.
    Jätte vacker, så roligt.
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Vassego'!! :D

    Ja, det är roligt när man lyckas med något! Om Du inte har gett den nåt vatten än så kan Du ge den si så där ½dl nu! Det behövs lite vatte när den blommar så mycket. Men ge den inte för mycket!!

    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Mamma: Ja, knepet är att sköta den som jag sköter alla mina andra blommor.. Men andra ord, inte vattnar alls..

    Men nu säger ju Ellinor att jag ska vattna så då är det väl bäst att göra det.

    SvaraRadera
  4. Ja ja....
    Men Du ska ju bara ge den ½dl nu och sen behöver den inget mer föränn nästa höst! Det får man väl ändå säga är ganska lättskött!

    Annars rekomenderar floristen något av textil. Det finns ju så många vackra kulörer nu för tiden... ;D

    SvaraRadera
  5. Ellinor: Jo, jag har funderat på några vackra tygrosor..... Eller inte.

    Kan nog hellre leva utan blommor än att ta in en tygblomma i mitt hem.

    Mina växter hemma är allt ganska lättskötta dom också. Det är inte ofta jag är hemma och när jag väl är hemma så vattnar jag dom kanske var tredje gång..

    Men dom lever och frodas ändå..
    Såna växter tycker jag om. :)

    SvaraRadera