torsdag 19 november 2009

Winnerbäck

Igår var det äntligen dax för Winnerbäck-konsert i Agnebergshallen i Uddevalla.

Jag tog tåget till Uddevalla där mamma hämtade upp mig.
Vi började med en fika på Mona-Lisas (exlusivt värre) innan vi åkte vidare.

Klockan 19.00 var det insläpp och då stod vi och hängde på dörren.
Konstigt nog var det inte alls mycket folk då.

Det gick inte att själv bestämma plats utan man blev bara tilldelad en plats inom den sektionen man valt att sitta på.
Jag var stressad och nervös för att jag skulle hamna mitt i smeten och inte kunna resa mig och gå en sväng om det blev jobbigt.

Men tur hade vi. Både jag och mamma hamnade vid gången, på varsinn sida alltså.



Mamma var glad och förväntansfull..

Och så var även jag.

Och uppenbarligen var även tanten bakom mig det. :) Prata mycket, det kunde hon i alla fall.


När kolckan var 20.00. började förbandet spela och det var först då folk började strömma in. Innan dess var det så gott som tomt.

Förbandet var enligt mig helt bedrövligt!
Killen som sjöng såg ut som DiLeva och sjöng i princip lika illa.

Han gick runt med ett mick-stativ som var utformat som någon slags trädgren och viftade och for.
Tur att det bara var förbandet!


Ungefär 20.30 började äntligen Lasse att spela!
Jippi!!!!

Han såg dock mycket mer sliten och sliskig ut än jag trodde..
Det hade ju inte skadat att tvätta håret innan konserten.

Men om man nu bortser från hur han ser ut så är han jäkligt bra!
Och på något vis så är han ändå jäkligt charmig.

Tycker han liknar Curt Cobain lite på den här bilden.
Och det är faktiskt en komplimang! :)


Och efter en över 2 timmar lång spelning tackade bandet för sig.

Nu fick man ju bara ta kort och inte filma inne på konserten.

Men att jag har spasmer i tummen och råkar snubbla över record-knappen ibland kan ju inte jag rå för! ;)

Det var så svårt att få bra bilder i det ljuset. Antingen syntes ingenting eller så blev det helt vitt.
Men några bra bilder blev det i alla fall.

Och ett antal bra filmer.
Men dom tänker jag inte lägga ut här. Man vet aldrig vem som kan klampa in och få syn på det.

Det var i alla fall en lyckad kväll med MYCKET bra musik. Både gamla godingar och nya låtar.
Riktigt roligt!!

1 kommentar:

  1. Ja tack för igår det var verkligen både bra och trevligt.
    En riktig kanon kväll.
    De e roligt så länge du vill ta mej me:)
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera