lördag 21 november 2009

På spåret..

Jaha, då var man på väg mot Uppsala då..
Har precis bytt tåg i Stockholm. Tusan vad stort det var här!
Inte lätt att hitta rätt.

Åkte från Restad vid 8.00 imorse och tåget gick 8.25 mot Herrljunga.
Efter 45 minuter var jag framme och då var det dax att byta till X2000 mot Stockholm.
Jag var jättenervös för att byta.
Både för att jag bara hade 10 minuters bytestid och för att det änna ligger för mig att vara nervös när jag åker tåg.

Jag försökte blogga flera gånger på tåget mellan Herrljunga och Stockholm, men lagom som jag skrivit ett långt inlägg så tappade Internet uppkopplingen och allt stängdes ner.. IRRITERANDE!!!

Strax utanför Falköping blev det stopp på tåget p.g.a. signalfel vilket gjorde att vi blev 10 minuter sena till Stockholm. Och jag som bara hade knappt 20 minuters bytestid från början.
Än en gång blev jag stressad och nervös.

Men, nu sitter jag alltså på tåget mellan Stockholm och Uppsala och har ca 40 minuter kvar innan jag är framme.

När jag väntade på tåget i Herrljunga fick jag en redig ångestattack. Helt utan anledning egentligen eftersom allt hade gått bra och jag stod vid rätt spår och väntade.
Men så blev det i alla fall.

Hittade i alla fall rätt på tåget och hittade min plats ganska enkelt. Fönsterplats, precis som jag hade beställt.
Rätt gott om plats faktiskt trots att jag hade en tjej sittande utanför mig också. Men det är väl det som är halva grejen med X2000.

I Uppsala kommer Matte och möter mig vid tåget.
Samuel skulle stanna hemma och ordna överraskning! *nyfiken* ;)

Ikväll blir det lördagsmys med film och godis. Och ostbågar som jag har med mig till Samuel.

Det ska tydligen visas antingen tecknad "Stålmannen" eller "mysteriet på Greveholm"
Låter lika spännande båda två.. :)

Ha en bra helg allihopa! Det ska i alla fall jag ha!

Kram

Olivia

2 kommentarer:

  1. Skönt att resan gått bra.

    Hoppas ni får en mysig helg, gott att komma iväg lite.

    Här har vi en slölördag, eller jag i alla fall.
    Thea är i skogen med mormor o morfar och letar julgran.
    Marcus lagar bilen och Leon stoppar in sina plastverktyg i avgasröret på pappas bil medan han säger bummm bumm buuuuuuum.
    Själv dricjer jag kaffe, sitter vid datorn, lyssnar på radio, ser på tv och scrappar på samma gång.

    Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Härligt att allt gick bra.
    Ha nu en fin helg.
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera