torsdag 17 december 2009

Att väva kan vara farligt!

Jag varnar er.. Vävning kan göra att man blir en näsa kortare.

Här satt jag i lugn och ro och vävde på terapin i förmiddags. Allt gick väl, ända tills jag skulle avsluta inför lunchen.

När jag tar bort spännaren (den man sätter i mattan när man håller på och väver, för att mattan ska hålla sig jämn och fin) flyger den upp och attackerar mig!

Jag stod upp och spännaren kom farande och träffade rakt över näsbenet.

Det gjorde så ont, så ont men samtidigt insåg jag hur vansinnigt roligt det måste sett ut så jag stod där dubbelvikt med handen för näsan och skrattade hysteriskt och tårarna forsar.. Dock inte av skrattet utan troligen av den hårda smällen 1 cm ifrån ögonen.

Nu gick det trots allt ganska bra. Det var nästan så jag trodde att näsan gått av där ett tag. Men jag reste mig upp och kollade på handen, inget näsblod så då kan jag inte blivit speciellt skadad.

Det enda som syns är ett LITET sår på sidan av näsan. Fast den är ganska öm.
Så RÖR INTE MIN NÄSA!!! ;D

Men, mattan går det åtminstone bra med.

Produktionen har ju legat nere annars denna veckan då jag pysslat med annat, men nu är den nog snart klar. Över halva är gjord iaf och idag var jag bara där på förmiddagen.
På eftermiddagen kurerade jag min näsa och sen var jag på inköpsresa.

När jag tagit ut pengar på inköpsresan gick jag till terapin och betalade julhalsbandet jag gjorde till mamma i måndags. Känner mig ganska nöjd faktiskt.

Vad tycker ni?


Hoppas nu jag fick lov av mamma att lägga ut en bild på det.. (?) :-S
Jag känner mig iaf riktigt nöjd. (Klappar mig själv på axeln)

1 kommentar:

  1. Det skall gå bra med visning. Motsvarar helt mina förväntningar.
    Du kanske skulle ha ett sånt där nässkydd man har när man solat för mycket, som en liten plastskärm över näsan :)

    Hobby`s är ju som bekant nästan aldrig gratis.

    God natt
    Mamma

    SvaraRadera