söndag 20 december 2009

Rimstuga

Nu sitter jag här och har rimstuga med mig själv.
Lyssnar på julmusik och skriver julklappsrim för fullt och jag är SÅÅÅ fyndig! ;)
Nå, ja.. Jag är i alla fall snart klar.

Barnen är förskonade (eller heter det BEskonade??) julklappsrim, än så länge i alla fall.
Vänta några år så ska allt dom också få klura ett tag innan dom får öppna.

Jag har dock ett paket till både Thea och Leon där det ska stå "ÖPPNAS TILLSAMMANS MED MAMMA OCH PAPPA!"
Litar inte fullt på vild-bassarna ännu.

Matte slipper också rim. Han blir bara så grinig om han inte kommer på det direkt. ;)

I fredags var jag hemma i lägenheten och packade in alla julklapparna.
Jag älskar att packa paket!!
Men... I år var det nästan så t.o.m. jag tyckte det blev väl mycket. Det var både många paket och vissa jobbigt stora.

Det största problemet var dock att hitta lådor till allt. Jag har ju inte varit hemma på så länge så jag har inte hunnit samla på mig så mycket lådor.
Dom jag hade var ungefär i samma storlek allihop. Jag kan ju inte lägga en liten polisbil i en låda stor nog för en basketkorg.

Så jag satt där och klippte itu lådor och tejpade ihop igen till mindre lådor så jag skulle få lagom stora lådor till allt.
MEEEEN... Jag var ju smart nog att klippa och prova ut alla lådor på en gång. Så när jag väl tejpat ihop alla lådor nogrannt och skulle börja packa in så kom jag på att jag inte visste riktigt vad som låg i alla lådorna. SUCK!!

Bara att riva upp tejpen igen och kolla vad som låg i.
Jag kunde ju åtminstonne tänkt på att skriva lappar och lägga ovanpå de egentillverkade lådorna.
Men som tur var hade jag gott om tejp så jag kunde tejpa om allt igen.

Jag upptäckte dock att jag hade ont om julsnören. Jag vill ju alltid att allt ska matcha så fint.
Papper, snöre och etikett ska liksom gå i samma.
Så blev det inte iår då jag i princip bara hade silvrigt snöre och småbitar av lite annat.

Fast det är förmodligen bara jag som kommer titta på det. Andra stirrar bara på rimmet. ;)

Nu ska jag fortsätta med rimmandet.

Ha det bra allihopa!
Kram

1 kommentar:

  1. Vi skrattade jättemycket och slog oss för "näna" när vi läste om ditt packande.

    God natt
    Mamma o Pappa

    SvaraRadera