måndag 7 december 2009

Uppsala

I helgen var jag i Uppsala.
Försökte blogga både på vägen upp och på vägen hem, men det gick inte så bra. Uppkopplingen ville inte som jag ville.

Det har i alla fall varit en kanon-helg!
Åkte upp på fredag och åkte hem på söndag.

Samuel fyllde ju 9 år i fredags!

Matte hämtade mig som vanligt vid tåget och sen åkte vi till Samuels innebandyträning.
Efter innebandyn var det bara hem och byta kläder innan det var dax för Samuel att gå på disco.
Jag och Matte var hemma och hade en lugn mysig kväll.

Discot började klockan 19.00 och klockan 20.15 ringde dom och hade SÅÅÅ tråkigt på discot så vi fick gå och hämta dom.

När vi kom hem igen fick Samuel sina paket, en Skobidoo-(stavas han så?) film och ett data spel som jag inte kommer ihåg vad det hette. Något med ishockey i alla fall.

Det blev en sen kväll. Samuel kom inte i säng före 23.15 och vi gick och la oss strax efter det, men vi låg vakna och pratade flera timmar efter det.

På lördag åkte vi till IKEA jag och Matte. Samuel stannade hemma.
Tanken med IKEA var att hitta en julklapp och en födelsdagspresent.. Och vi hittade båda!
Kan ju avslöja att födelsedagspresenten var till Thea men julklappen avslöjar jag inte. ;)
Ganska mycket folk på IKEA, i alla fall för mycket enligt mig. Men det gick ju bra i alla fall.

Sen for vi till Rusta och avslutade handlingen för julklappen..
Åkte hem och kopplade av en stund innan det var dax för att kolla på Samuels innebandymatch.
Dom var så duktiga så!... Fast dom andra var lite bättre så resultatet blev 5-30.
Men dom kämpade bra!

Fick träffat Samuels mamma på matchen också.
Skönt att ha hälsat och så nu i alla fall.

På kvällen var det lördagsmys med godis och Scobidoofilmen.
Kan inte låta bli att tycka att han är rätt söt, även att jag är 24 år.

Söndagen var rätt lugn.
Samuel blev svullen i ögonen igen. Rejält svullen!
Det blev han ju förra gången jag var där också, så jag började fundera på om det är mig han är allergisk mot.
Dessutom blev han bättre strax efter att jag hade åkt. Kändes ju så taskigt att han skulle bli allergisk på grund av mig..

Men i morse fick jag ett sms av Matte där han skrev att hans ögon svullnat idag igen så då berodde det nog inte på mig i alla fall..
En möjlig ögoninflammation.

Det kliade bra mycket i mina ögon på tågresan hem igår och det gör det idag också. Och även Mattes ögon hade börjat klia idag så vi får väl se om vi också blir smittade..

Kom tillbaka til avdelningen vid 21.30 och då stupade jag i säng direkt.. Eller ja.... Jag hade lagt mig på sängen ovanpå täcket och smsade mamma och Matte att jag var tillbaka och skulle gå och lägga mig. Sen var tanken att jag skulle gå upp och ta nattmedicin och göra mig i ordning, men jag hann aldrig så långt.. Vaknade i morse liggande likadant. Alla kläderna på, liggandes ovanpå täcket med taklampan tänd.
Jag var nog lite trött kanske?!?!

4 kommentarer:

  1. Verkar som ni haft en mysig och immehållsrik helg.
    Kul att du blivit så sportintresserad:)
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera
  2. "Sicken" go' helg Ni verkar ha haft! Jag har också varit på IKEA. Jag o Carro var där igår. De var nämligen här i helgen och låg över i stugan. (Kika in på hennes blogg. Där har hon gjort ett inlägg om det.)

    SvaraRadera
  3. Åhhh så spännande med julklappen, kan det va till mej tro???? ;-)

    Ögoninflamation smittar ju bara man tänker på det.
    Härjar för fullt hät i Tanum/Grebbestad och har gjort så ett par veckor.
    Peppar peppar verkar barnen klarat sej ännu.
    Men får de det så kan jag garantera att jag åker dit med, vill INTE få det.
    Kommer väl åka på´t lagom till jul.

    Skulle även passa på att meddela 2 saker.

    1: Vi fortsätter vår årliga tradition med Lucia.
    Barnen klär sej lussefina och den som vill och kan är välkomna hit på lussekaffe i all enkelhet vid 15 tiden. Enklast så när släkten är utspridd och lucia iblande infaller på vardag

    2: Vi har gått i dina fotspår och skaffat oss en "Håndaj" Blev så trött på Saaben som bara krånglar. När frosten kom och fläkten la av så jag fick stå en timma i Uddevalla innan jag kunde se och köra hem gav vi upp.
    Hittade en 01 i Strömstad som bara gått 1900 mil så vi slog till.
    Känner oss mycket nöjda. Allra nöjdast är nog Thea. Jag pendlar ju längst så jag kör den bränslesnålaste bilen. Det betyder att vi fick sätta bilstolarna i den nya. Den är ju betydligt mindre än Forden så Thea fick det väldigt trångt för benen.
    Var världens lycklligaste snart 4 åring som imorse åkte till dagis frammåtvänd med vuxenbälte. Det är STORT.

    Blev visst en väldigt lång kommentar detta :-)

    SvaraRadera
  4. Cicci: Julklappen är inte till dig.. Din julklapp är redan ordnan. ;)

    Men födelsedagspresenten är en av tjejerna i eran familj, och det är inte du.. ;)

    SvaraRadera