onsdag 16 december 2009

En ganska vanlig onsdag

Idag är egentligen inte mycket att skriva om. Har varit en helt vanlig onsdag.

Jag har varit i terapin hela dagen och pysslat massa hemligheter. ;)
Riktigt roligt.

Idag var det rond-genomgång. Jag behövde inte gå in på något samtal utan personalen tog upp det nödvändigaste.

Har i alla fall fått godkänt permission till Tanum 23-27 december och till Uppsala 29 december-2 januari. Skönt!!

Sen hade läkaren sagt att om jag fortsätter må bättre så beräknar hon att jag ska skrivas ut i slutet av januari - början av februari.
Känns ju jätteskönt! Vill verkligen härifrån, men samtidigt är det lite skrämmande att man ska komma ut och klara sig helt själv.
Jag har gjort det förut så jag vet ju att jag kommer klara det igen. Det bara blir en stor omställning efter så lång tid på sjukhus.

Jag slipper i alla fall nattpermissioner denna veckan. Dagpermission ska jag ha dock. Hem och packa julklappar! :)
Det kanske låter konstigt att jag inte vill ha permissioner, men jag mår ju alltid så dåligt efteråt. Måndag och tisdag denna veckan har varit fruktansvärda. Så jag vill vänta med det och ladda inför jul och nyår istället. Då blir det ju riktiga långpermissioner. 5 dagar båda gångerna.

Dessutom hinner jag bara hit och landa efter nyår. Jag kommer tillbaka den 2 januari och den 3 januari åker jag till Tanum för att fira Theas födelsedag.
Jag antar att den firas på söndagen Cecilia??
Sen åker jag hit igen den 4 januari.

Totalt mellan 23 december - 4 januari har jag bara TRE nätter på avdelningen.
En liten försmak på att vara utskriven alltså. :)

Nu är det bara att vänta på maten som kommer om en halvtimme.

Hoppas ni har det bra allihopa!

Kram

3 kommentarer:

  1. Vad härligt att jul & nyårs-permisarna är godkända :) Och att utskrivningen närmar sig, superkul :)

    Kramar
    Matte

    SvaraRadera
  2. Ja jag har ju fått se lite av dagens alster i ett annat forum, så jag förstår du haft fullt upp.
    Kul att permissionerna gått igenom.
    Utskrivningen närmar sig med stormsteg, förstår att det är med blandade känslor. Jätteroligt och oroligt.
    Kul att du blir hemma flera dagar över julen.
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Nej Thea firar den dagen hon fyller, alltså måndagen.
    På söndagen har hon barnkalas. Är inte lätt att hitta någon passande dag för barnkalas i dessa helgtider. Sedan brukar vi ju alltid fira den dagen man fyller, tråkigt om man inte har kalas på sin födelsedag ju, tror aldrig vi gjorde det som små heller va?
    Hoppas det går bra att ändra.

    Mailar dej nu om andra saker med.

    SvaraRadera