tisdag 22 december 2009

Packat och klart

Ja, nu är allt packat inför permissionen.
Eller nästan allt i alla fall. Det enda som inte är packat ännu är datorn. Och jag är inte heller "packad" ännu för den delen..

Jag vet inte vad det är med mig idag men jag är riktigt pigg. Gick upp vid 8.00 och kände mig utvilad. Undrar när det hände sist?!

Cecilia kommer och hämtar mig i eftermiddag efter att hon slutat jobba.
Då ska vi hem till lägenheten och hämta julklappar och sen bär det av hemåt.

Förresten mamma, varför har du sagt till Cecilia att hon skulle hämta mig i lägenheten? Hur hade du tänkt att jag skulle ta mig dit när jag inte vill åka buss?
Ja, ja skit samma.

Jag börjar allt bli bra nervös nu inför långpermissionen. Jag blir ju borta i 6 dagar i rad.
Det längsta jag varit på permission förut är 2 nätter i sträck.
Sen kommer jag hit den 27e och 29e åker jag till Uppsala. (jo, jag vet att jag skrivit detta förr)

Måste hämta ut min tågbiljett någon dag också. Eller så får jag åka en halvtimma tidigare härifrån så jag gott och väl hinner.
Blir så stressad av sånt.

Det blir 3 byten på uppvägen nu också, sånt blir jag också nervös för.
Byter i Herrljunga, Skövde och Stockholm. Brukar bara byta i Herrljunga och Stockholm och på tillbakavägen brukar jag bara byta i Stockholm.
Fast om jag minns rätt så byter jag bara i Herrljunga på hemvägen nu. Enköping-Herrljunga-Vänersborg tror jag det var.
Och det är ju så gräsligt tidigt på morgonen så det är säkert inte mycket folk alls.

Men det lär ju vara en del som åker till Stockholm på eftermiddagen den 29 december.
Säkert många som ska på weekend över nyår.
Men jag har bokad plats i alla fall så det känns skönt.

Nu ska jag gå och plocka ur min tvätt från torktumlaren.

Ha det bra allihopa!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar