söndag 13 december 2009

Helgen hemma

Nu är jag tillbaka på avdelningen igen efter permissionen.
Eller egentligen kom jag tillbaka vid 18 men jag åt bara kvällsfika och gick och la mig och vaknade nu igen.
Blir nog ganska snart sängen igen.

Helgen hemma har i alla fall varit bra.
På fredag kom mamma och pappa på besök på kvällen.
Vi åt risgrynsgröt, såg på en gammal Beck-film med Gösta Ekman och såg Idolfinalen.

Turligt nog för mamma så vann Erik. Hon hade slagit vad om 20kronor med pappa om att Erik skulle vinna.

Men mest tur var det nog för Matte.
Jag och Samuel sa förra veckan att om Erik skulle åka ut ur Idol då så skulle han (Matte alltså) få sova på balkongen.
Men nu slapp han alltså balkongen denna veckan också. ;)
Och nu är det ju slut på Idol, så han klarar sig väl tills nästa år.

På lördag morgon kom Matte. Skönt att han kunde komma direkt hem till mig och inte hämta mig på Restad.

Sen har helgen varit lugn, eller MYCKET lugn faktiskt..
Fast det brukar ju faktiskt våra helger vara. I alla fall när han är hos mig.
Såg lite på postkodmiljonären och så såg vi på simning (!?!?!)
Fasen, jag börjar bli tragisk.

Imorse sov vi läääänge. Eller i alla fall jag. Matte var allt vaken flera gånger före mig.
Jag vaknade först när han kom och la sig igen vid 11.15. Jösses! Och ändå är jag trött ikväll.
Jag har ju för tusan sömnbehov som ett spädbarn. ;)

Imorgon blir det nog till att fortsätta med vävningen på terapin. Blir nog klar på tisdag om jag jobbar på bra.
Sen är jag klar med alla beställningarna på mattor. Då är det väl dax att börja med nåt nytt..

Förresten mamma, beställde du nåt julhalsband eller har jag drömt det??
I så fall minns jag i alla fall inte hur du ville att det skulle se ut?

Nu blir det sängen och sova igen.

Nu såhär "11 näääätter före jul" Så blir det väl lagom att skaffa sig en ny jul-design på bloggen också?

2 kommentarer:

  1. Låter som en betydligt latare helg än vad vi har haft! Vi grejar och grejar och grejar... Men bra blir det!!

    Snygg bakgrund o header också!!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Snygg layout på sidan !
    Ja jag beställde allt ett halsband.
    Skulle vara med länk o någon pärla emellan och med en större pärla/platta mitt fram. Pärlor o platta i rött (gärna mörkrött).
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera