onsdag 30 september 2009

ÄNTLIGEN!!!!!!

Äntligen är i 3 häseenden.

1. Jag är klar med det förbaskat tråkiga förarbetet på teapin med att riva och sy mattrasor. Det var helt bedrövligt.
Men nu har jag ÄNTLIGEN fått börja väva istället. Det är riktigt roligt och går faktiskt riktigt snabbt. Jag har dock gjort ett antal fel och fått reva upp några varv, men Annica som jobbar på terapin säger att man får svära när sånt händer.. Så det gör jag.......
Jag är redan inne på 3e färgen och imorgon blir det nog fortsättning. Tyvärr är det städning som gäller först. Och morgonpromenad. Men med en sån tråkig start på dagen kan man behöva ett roligare slut.

2. Jag får lov att gå ut själv!!!! ÄNTLIGEN!! För första gången sedan mitten på februari. Nu får jag gå ut 30 minuter åt gången, hur många gånger jag vill på dagen. Jag kan alltså med andra ord vara ute jämt om jag bara går upp till avdelningen och visar mig en gång i halvtimmen.
Tror ni jag njöt idag eller när jag satt ute och rökte och det inte var en människa i närheten. Det var så skönt! Så nu går jag ut och röker i alla fall varannan cigarett. Troligen kommer jag väl tröttna på det om ett tag, men än så länge så är det nyhetens behag.
Bara att kunna gå ner till terapin själv utan att ha följe av en personal är jätteskönt. Jag gillar varje minut av det och har längtat så himla länge efter denna dagen.

3. I helgen får jag nattpermission med Matte. ÄNTLIGEN!! Det känns så skönt att dom äntligen släpper taget om mig lite och börjar lita på mig.
Förut har vi bara fått åka iväg 5 timmar tillsammans. 5 timmar är inte mycket om man tänker på att man ska åka hem och tillbaka och kanske handla något på vägen. Jag känner mig bara stressad. Man kollar ständigt på klockan och räknar nästan minuterna tills man behöver åka tillbaka.
Men nu i helgen blir det alltså 30 timmar istället!! Det känns så fantastiskt underbart! Nu hinner man slappa och se på tv och bara vara utan stress. Bara koppla av tillsammans.

Så idag har varit en riktigt underbar dag!

Jag hade KBT imorse och även den gick bra. Jag grät mycket för vi pratade om jobbiga saker, men Irja, som min kurator heter, är helt fantastiskt bra. Ytterligare ett äntligen förresten... ÄNTLIGEN har jag fått hjälp.

Så 4 stycken ÄNTLIGEN idag. Det känns fantastiskt.

Nu ska jag gå och se på Idol om det är nåt att ha.

Ha det gott allihopa!

Kram

8 kommentarer:

  1. Vad härligt att det ÄNTLIGEN kom en så underbar dag Olivia, det är du verkligen värd!! Vi ses om ett par dar då :)

    Kramar
    Matte

    SvaraRadera
  2. Ja det är bara att hålla med och gratulera.
    Äntligen säger även jag.
    Detta kan du behöva.
    Ha en bra dag även idag.
    Ta det lungt med mattan.

    Kram
    Mamma

    SvaraRadera
  3. Ja det var ett fantastiskt roligt inlägg att läsa!! Jag blir varm i hela hjärtat!! :D

    Om nu mamma skriver:
    "Ta det lungt med mattan."
    Så får väl storasyster skriva;
    "Ta det lungt med Matte'n..."
    Fniss, fniss... ;P

    SvaraRadera
  4. Härligt!
    Övrigt är överflödigt ellerhur för det är bara härligt att du äntligen fått en så bra dag.
    Hoppas det kommer flera framöver.

    SvaraRadera
  5. Skönt att jag har en så fantastiskt rolig storasyster... (?)

    SvaraRadera
  6. Hehe, känns skönt att nån tänker på mig också ;) Gammal man du vet... ;)

    Matte'n

    SvaraRadera
  7. Ja... ;D
    Hoppas att Du/Ni får en kanonhelg!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Nååå.. Hur har helgen varit??
    Väntar ivrigt på inlägg ju!!
    Kram!

    SvaraRadera