måndag 14 september 2009

Igår och idag

Igår var en ganska händelselös dag.
Jag mest drev runt och gjorde ingenting. Satt en del vid datorn och grejade med designen på bloggen. Är fortfarande inte nöjd med min "header". Men, men då har jag lite att pyssla med.

På kvällen satt jag och mailade med Samuel (Mattes son för er som inte vet det).
Det var riktigt roligt. Vi har bara haft kontakt via Matte förut så nu var det vår första egna kontakt. Vi pratade lite allmänt om när vi ska kunna träffas och så och sen delade vi hemlisar med varann. "Sånt som pappa inte får veta" ;)

Vid 21.00 satte jag mig och såg på filmen Kommisarien och havet, en film serie baserad på Marie Ljungsteds böcker. Den var visserligen ganska bra, men det var irriterande att dom hade dubbat filmen på sina ställen där det var tyskt tal. Det hade varit bättre att bara texta. Sen förstår jag inte varför två tyskar är kriminalpoliser på Gotland heller.. Lite underlig men bra handling. Mycket liknande Beck. Och Beck tycker jag ju om.

Idag sov jag ganska länge, till 6.30, och har inte vaknat en enda gång inatt.
Efter frukost och dusch gick jag ner till terapin och gjorde ett av halsbanden som Ellinor beställt. Själv blev jag riktigt nöjd. Jag hoppas hon blir det också och att det blev som hon hade tänkt sig. Men med alla detaljer och liknande så blev det lite dyrare än dom flesta andra smycken jag gör där. I genomsnitt kostar halsbanden jag gör 25 kr. Man betalar bara för det material man använder. Detta kostade hela 45kr!!! Men det är lite utöver det vanliga också efter Ellinors design.

Gick upp och vilade en stund till lunchen och fortsatte att vila efteråt. Klockan 13.00 öppnar terapin igen och då gick jag återigen ner och gjorde ett armband till Samuel. Ett med svarta, röda och gula pärlor på, i BRYNÄS-färger... Mycket viktigt!! ;) Vår lille sportfantast!

Eftermiddagen har annars bestått av mycket ångest. Har tagit medicin och försökt distrahera med det mesta men inget hjälpte. Till slut blev jag tvungen att ta Heminivrin, ett riktigt rävgift! En flytande medicin som smakar som en blandning av bensin, mossa och mögel och det gör ont i hela kroppen när man tagit det. Men det är bannemig effektivt. Efter 5 minuter är all ångest borta, efter 10 minuter sover du... Dock tar det 48 timmar för baksmällan att släppa.

Jag håller på att fylla i en "Aktivitetsdagbok" idag. En hemläxa från KBTn. Jag skulle välja själv vilken dag så jag tänkte imorse att idag känns som en vanlig dag.... Hade ju inte räknat med att jag skulle bli däckad och sova halva eftermiddagen/kvällen. Men jag får väl förklara som det är och om det inte duger får jag göra om det på en ny dag.
På onsdag är det dax för KBT igen. Klockan 9.00 kommer kuratorn hit. Tur att jag är morgonpigg!

Nu är det dax för fortsatt slappande i sängen och kurera min baksmälla.

Ha det gott allihopa!

Kram

4 kommentarer:

  1. Jag tycker designen är kanonfin :) Men de där hemlisarna är jag allt bra nyfiken på...;)

    Kramar
    Matte

    SvaraRadera
  2. Hej
    Det var väldigt vilken fart du har med dina alster. Var och hälsade på en annan halsbandstillverkare idag hon gör ett till farmor. Mycket knåpande.
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera
  3. Matte: Jag kan tro att du är det. ;) Min hemlis får du ju reda på på lördag. Samuels hemlis får vi väl se om han berättar..

    Mamma: Jag kan tro att det halsbandet blir mycket vackert... Eller sällsynt i alla fall. Bara hon känner sig stolt så är det ju bra.

    SvaraRadera
  4. Har kollat på bilden du mms'ade! WOW!!!!! Helt perfekt!! Ska bli spännande att se det irl!!
    Kram!

    SvaraRadera