söndag 6 september 2009

God morgon!!

God morgon allihop!
Klockan är nu 06.15 och jag har varit uppe i en timma ungefär.. Fullmåne inatt upptäckte jag imorse när jag gick upp.

Igår (lördag) kom Matte hit på besök. Vi skulle ha dagpermission i lägenheten. Dom fick dock för sig att ändra det till 5 timmars permission istället. :( Fråga mig inte varför!?!
Men efter några timmars mys här på avdelningen så bar det av hemmåt i alla fall.

Handlade lite på vägen hem så det skulle finnas någon frukost till honom idag.
Det kändes t.o.m. roligt att handla ihop. Kändes som ett "normalt" förhållande där man gör saker ihop och inte bara sitter och häckar på en avdelning hela dagarna.

Efter handlingen var det bara att åka hem och mysa.
Det var riktigt härligt att få vara själva en stund. Vi hade mys, rökte, hade mys, såg på film och hade mys igen.. Härligt!!!

Det kändes dock väldigt tråkigt att åka tillbaka till avdelningen igen vid 18.00 när jag visste att han skulle sova kvar i lägenheten. Hade ju varit mysigt att få sova ihop också.
Men det var inget att välja på. Härligt att få träffa varann 2 dagar i rad i alla fall.

Nu blir det en lång väntan på frukost och sen kommer Matte och hämtar mig vid 9.00 igen för ytterligare 5 timmars permission innan han åker hem på eftermiddagen.
Jag återkommer med rapport om dagen...

Ha det gott allihopa!

Kram

1 kommentar:

  1. Hej
    Vid den okristliga tiden sov jag dock min törnrosesömn.
    Har nu varit ute och plockat en överfull korg med svamp Inegärd,pappa och jag, som hon kan ta med hem till Skövde. Ett fantastiskt sensommar väder.
    Roligt att höra att ni hade det bra igår, hoppas på det samma idag.
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera