torsdag 3 september 2009

En händelserik dag..

I alla fall ovanligt händelserik för att vara mig.

Dagen började kl 6.30 då jag gick upp, pigg som en lärka (eller var det glad som en lärka det heter?!) Oavsett så var jag uppe och pigg. Efter morgonsamlingen vid 9 gick jag raka vägen in och städade rummet. Dammade, dammsög, tvättade golvet och plockade undan litegrann.

Strax innan 10 var städningen klar och då övergick jag till att tvätta istället. 2 maskiner har jag hunnit med idag.

Sedan blev det lugnt slappande framför datorn där jag jobbar på att disigna bloggen så den blir fin. Jag har börjat lite grann men får inte ordning på resten. Bara att invänta expertisen.

Klockan 14.00 bar det av till John's närköp för att köpa cigaretter (eller egentligen var cigaretterna en undanflykt för att få komma ut en stund)
Efter John's bar det av på biltur till Trollhättan där Pontus hade sightseeing och visade upp sina hemtrakter. Avslutade utflykten vid parkeringen vid slussarna där vi tog rökpaus, sen bar det av "hemmåt" igen.

Märk väl att jag inte har haft en enda sovpaus emellan mina aktiviteter. Sensation!!!

Nu är det dags för middag och sen blir det nog ytterligare lite slappande vid datorn och skrivande av låttexter.

Ha det gott allihopa!

Kram

2 kommentarer:

  1. Låter som en händelserik dag. Men märk väl att jag faktiskt var uppe före dig idag...

    SvaraRadera
  2. Ja det är fantastiskt vilka morgonpigga döttrar vi har. Märktes aldrig när ni bodde hemma !
    Mycket får ni gjort också har jag hört.

    Kram Mamma

    SvaraRadera