tisdag 8 september 2009

Det blev lite mer..

Efter bad för mamma och långdusch för mig så gick vi en promenad till John's och köpte ciggaretter och snus. Det är ju så billigt där. Jag sparade 25 kronor och mamma sparade 84 kronor. Det är bra pengar att få sparat. :)

Sedan gick vi hem igen och åt lite lunch. Det blev rester från gårdagen. Lika gott idag.

Sen skulle vi ge oss av till Rusta.... Det var bara det att det blev ett antal ställen mer än Rusta. Skulle försöka hitta en lyft till stenplattor för pappa så vi var på Utegolv, XL Bygg, ÖB, Coop Bygg och Rusta. Men vi hittade aldrig någon. På Rusta skulle mamma handla lite andra saker också. Bland annat en ny "Blimp" till Bamse. (Matte: Bamse är min systers hund och Blimp är hans gosedjur)
Nu fanns det ju ingen precis som Blimpen eftersom han är köpt på IKEA. Men en grön groda blev det. Ungefär i samma stora storlek som Blimp var innan han försvann. Nu är han väl visserligen säkert mager efter veckor ensam och borttappad i skogen.
Jag döpte i alla fall den gröna grodan till Klimp.. Då skrattade vi gott både mamma och jag. Får väl se vad ägrarna säger om namnförslaget.

Sen var vi även in på Etage-huset och fikade och bytade mina nya skor som hade spruckit i kanten. Eller snarare så var mamma inne och bytte dom medans jag satt i bilen med ångest.

Spännande nog för mamma så fick hon se när personalen i skoaffären tog en snattare. Varför man nu snattar skor?! Dessutom herrskor när man är en tant på 60 år. Men mamma var glad och uppspelt av den spännande händelsen... Hon är liksom inte så van att vara i stan. ;)

När vi var klara på Skoaffären åkte vi äntligen hem igen. Jag höll på att somna på caféet så det var verkligen dax.

När vi kom hem gick jag ner i förrådet för att se om jag kunde ha någon nattlampa till Thea. Jag hade en tidigare men visste inte vart den hade tagit vägen. Jag hittade den inte i förrådet heller men jag hittade lite annat smått och gott: En badleksak (som jag fick runt halsen på studenten) som jag tänkte skänka till Thea och Leon, mitt sedelfack. Ni vet en såndär hård plånbok i plåt som inte är större än ett bankkort. Jag har ju vetat att jag har en men inte kunnat hitta den på flera år. Så den har legat nerpackad i förrådet hela tiden. Sen hittade jag mina gamla glasögon också. Jag ser ju så suddigt och dubbelt nu mera, så jag tänkte att jag testar att ha på mig dom när jag ska läsa så får vi se om det gör någon skillnad.
Sen hittade jag massor av annat som jag glömt att jag har men som jag inte hade någonstans att göra av nu heller. De får väl ligga kvar i förrådet så länge.
En riktig fynddag alltså.

Vid 19.00 var jag tillbaka på avdelningen igen och fick kvällsfika. Sen har det varit lugnt. Såg på premiären av Idol och våndades över hur dålig självinsikt folk har. Jösses!!

Nu börjar det bli dax för sängen.

Ha det gott allihopa!

Kram

9 kommentarer:

  1. Hej
    Ja vi har haft det riktigt trevligt.
    Inte illa att du höll dig vaken så länge.
    Läggdax även för mig nu känner jag.
    God Natt
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Förslaget bifalles!!
    Mvh Bamse's Matte o Husse.

    Om man nu vågar kalla sig Matte på den här bloggen... Det finns visst fler "Mattar" här har vi sett... ;>

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte annars det var ett trevligt namn.. ;)
    Jodå, sålänge du kallar dig Bamses matte så går det bra. Det andra är min Matte.. Han har ungefär samma roll som Bamses matte har. ;) hahaha

    SvaraRadera
  4. Hmmm okej, samma roll... Måste jag skaffa koppel och tuggben nu också?!? ;)

    SvaraRadera
  5. Matte: Tuggbenet kan du skippa. Jag är ju vegetarian... ;)

    SvaraRadera
  6. Oki, tänkte inte på det ;) Finns kanske i plast ist ;)

    SvaraRadera
  7. Pip-leksak vettu.. ;)
    Men det räcker som du gör nu. Tar ut mig och rastar mig från avdelningen och klappar lite på mig. Då känner jag mig nöjd. ;)

    SvaraRadera
  8. Jaha... Där ser man. Jag är inte så bra på fina ord. Hoppas Bamse tycker om Klimpen då. ;)

    SvaraRadera