onsdag 23 september 2009

Några dagar tillbaka

Nu har jag inte skrivit här på några dagar. Det beror på att jag varken haft kraft att skriva eller nåt speciellt att skriva om.

Det har varit en tuff början på veckan.

Måndagen var jobbig med ångest, huvudvärk och skakningar p.g.a. abstinensen efter alla mediciner jag slutat med. Men det är definitivt värt det att inte ha såna vansinniga mängder mediciner som jag haft förut.
På eftermiddagen var jag på terapin och gjorde ett halsband till Thea, i rosa och lila såklart. Hoppas att detta ska kunna falla damen i smaken.

Gårdagen började med lite lätt ångest när jag vaknade. Jag försökte distrahera med diverse olika saker.

Jag åkte med terapin och badade på Hallevi-badet. JÖSSES vilket tråkigt ställe. Dom hade EN liten bassäng där man kunde simma. Inget mer. Så jag simmade 200 meter och sen gav jag upp och gick upp och duschade istället.

Vi kom tillbaka lagom till lunch och efter maten la jag mig och vilade en stund.

När terapin öppnade igen vid 13.00 gick jag ner dit och gjorde matchande örhänge (med clips) till Thea. Jag tror hon kommer gilla dom för dom hänger ner en bit till skillnad från de flesta andra clips-örhänge som bara är en pärla på.

Jag stannade på terapin till 14.30 och sen hade jag för mycket ångest för att kunna koncentrera mig mer.
Jag gick upp till avdelningen och satte igång att tvätta istället. Vilade en stund medans jag väntade på att tvätten skulle bli klar.

Men ångesten fortsatte att stegras under hela eftermiddagen och kvällen. Fick en Xanor vid 16.00 men den hjälpte föga.
Det hela slutade med en rejäl panikångest-attack och ständig tillsyn. Men nån Heminivrin (som är den starkaste medicinen mot ångest) kunde jag absolut inte få. Det var bara för krislägen.... Vad tusan är då ett krisläge?!?! Om personalen anser att jag behöver ständig tillsyn och jag ligger i sängen, har svårt att få luft och störtgråter, är då inte det ett krisläge??
Men nej, det var det inte.

Tillslut fick jag tjatat mig till mina nattmediciner vid 20.00 i hopp om att jag skulle somna ifrån allt. Normalt brukar jag somna 10 minuter efter att jag fått dom. Igår funkade det inte alls.

När nattpersonalen kom vid 21.00 blev jag meddelad att jag inte längre kunde ha ständig tillsyn eftersom det fanns för lite personal på natten. Så det vore bäst om jag somnade nu. Vad tusan hade jag försökt med innan då?!

När kvällspersonalen äntligen gått hem fick jag Heminivrin av nattpersonalen. Dom tyckte det var konstigt att jag inte fått det tidigare.

5 minuter efter att jag tagit det var ångesten borta och efter 15 minuter sov jag som en stock.
Det var VÄLDIGT skönt, och välbehövligt.

Idag vaknade jag utan ångest. Är lite bakfull på Heminivrinet men det blir jag alltid. Och det är utan tvekan värt det.

Nu ska jag snart ta mig ner till terapin igen. Vet dock inte vad jag ska göra idag. Hade tänkt att göra ett armband till Thea som matchar det andra men jag har inte fått tag på Cecilia så jag vet inte hur långt det ska vara.

Har ju en beställning på ett halsband till Ellinor också som skulle matcha armbandet hon fick, men jag kommer inte ihåg hur hon ville att det skulle se ut. Och henne får jag inte heller tag i.

Har bestämt för mig att det var någon som ville att jag skulle väva en trasmatta också, men jag minns inte vem och jag minns inte i vilka färger. Så jag får väl sitta där nere och filosofera.

Ett ganska negativt inlägg idag. Men jag har inte mycket annat att skriva om än det som händer här på dagarna.

Ha det gott allihopa!

Kram

5 kommentarer:

  1. Hej
    Det är nog möjligt att det är jag som är skyldig till beställningen. Är ju som bekant mycket fötjust i trasmattor. Skulle isf vilja ha en i grönt för dengröna vi har är utsliten i varpen.
    Är ju annars en utmärkt sak att sätta upp på den kommande önskelistan:)
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Jag skulle också vilja lägga in en julklappsönskan. Skulle vilja ha en liten matta till toa. Tänkte att vi skulle få fixat till väggarna vita på något vis. Men golvet är ju knepigare... Är nog bara att gilla läget tyvärr. Men då tänkte jag att en liten matta i brunt, lite ljusrosa och ev lite lite ljusgrått eller vitt hade kunnat passa. Lite liknande bakgrunden på din blogg. Tänk bokmärksrosor typ... Lite romantisk liksom. Men med ganska mycket brunt eller mörkt så den står emot både Bamses lortiga tassar och mattes fötter...

    SvaraRadera
  3. Innan ni andra nu tar åt er äran frö trasmattan såvar det faktiskt jag som la in en beställning men fick till svar att duinte vävde.
    Om du ångrat dej så är jag intresserad av en liten till prinsessrummet i ljusblått och brunt och lite vitt.
    Ca 1.5 m.

    Ska ta ochmäta hennes handled någon dag med, hon kommer garanterat bli glad.

    SvaraRadera
  4. Cicci: Nej det gjorde jag inte heller.. Men jag funderar på att prova.

    Alla: Problemet är bara att dom inte har några trasor där så jag får själv hitta tyger att riva sönder.. Ska se hur det går. Annars kan ni skicka hit några om ni har något gammalt lakan eller liknande ni inte använder mer.

    SvaraRadera
  5. Har samlat på mig två säckar med stora tyger, lakan o.dyl. så det är bara att välja sig.
    Du vet "Surtungs pryl o moj" gäller även inomhus.
    Mamma

    SvaraRadera