lördag 12 september 2009

Besök

Jag lyckades allt somna om igen inatt.
Vid 6.30 vaknade jag igen, en helt rimlig tid för att vara mig.

Förmiddagen förflöt ganska händelselös. Satt med personalen på knappt halva melodikrysset och löste det.

Klockan 12.00 kom mamma och Ellinor på besök! :)
Vi började med lite slappande i rummet och åt godis som dom hade med sig. Eftersom jag inte fick lämna området i helgen blev det inget av att åka hem till lägenheten över dagen heller.
Istället gick vi ut på en liten promenad, ner till en skogsdunge vid kanalen. Där satte vi oss vid en bänk och åt fika som mamma hade med sig. Äpplemuffins och cider och några hemodlade tomater som efterrätt. ;) Det var mycket gott.

Sen satt vi där och pratade länge och diskuterade diverse saker. Ellinor gjorde en beställning till ett halsband. Eller egentligen 2.. Roligt att bli tillfrågad om sånt!
Vi diskuterade länge och väl om hur dessa halsbanden skulle se ut. Det skulle ju både vara snyggt, finnas material till och kunna gå att göra. Men tillslut kom vi överens om nåt som nog kan bli riktigt bra tror jag. Vi får se det färdiga resultatet.

Jag har tänkt att jag, sen när jag har skaffat mig en digitalkamera, ska ta kort på de olika smyckena jag gjort och lägga ut som ett bildspel här på bloggen. Vem vet, man kanske får beställning av någon utomstående också.. ;)

Jag tänkte göra ett likadant bildspel med de grattiskort jag gjort också. Där får jag nog inga beställningar för det är jag inte så duktig på, men jag kan ju ändå visa upp vad jag gjort.

Ikväll har jag sett på postkod-miljonären. Idag var det många svåra frågor tyckte jag.
Igår däremot så satt jag och Emma och tittade på det och då riktigt vi briljerade. Vi hade klarat oss till 100 000 kronors nivån, med bara 1 livlina. Sen åkte tjejen ut så då vet vi inte hur det hade gått men vi gissar att vi hade klarat oss till miljonen. ;)
Vi skulle söka in ihop egentligen, ibland har dom ju 2 st i "heta stolen" Svårt att få nattpermission bara, annars hade vi gjort det... ;) Haha!

Nu blir det lite snack med Matte på msn och sen blir det sängen.

Ha det gott allihopa!

Kram

2 kommentarer:

  1. Ska bli jättekul att se smyckena sen :) Och även grattiskorten, visste inte att du gjorde såna också...
    Hmmm, skulle man nån gång hamna i heta stolen, (hur fasen man nu hamnar där), så ska man nog satsa på att slå ditt nummer när man ska "ringa en vän" :)

    Natti natti,
    Matte

    SvaraRadera
  2. Det är nog en dum idé Matte.. Jag är inte så allmänbildad som jag ser ut. ;)

    SvaraRadera