torsdag 24 september 2009

Torsdag=städdag

Torsdagar är verkligen den tråkigaste dagen på hela veckan. Då ska jag städa.
Jag HATAR att städa. Inte så att jag tycker om att ha det skitigt och rörigt runtomkring mig, det tycker jag inte om. Men det vore väldigt skönt om någon annan kunde städa så jag har det så rent och fint jag vill ha det utan att lägga ner arbete på det. :)
Men så väl är det ju inte förståss.

Dagen började i alla fall med att jag klockan 9.00 åkte till Öppenvården på KBT.
Det var ganska tungt på KBTn idag. Vi hade bara ett vanligt samtal där jag fick prata av mig om jobbiga saker. Det var jag som önskade att det skulle vara så, men det är ändå tungt att göra det.
Vi satt och pratade i över en timme, fast att mötena egentligen bara är 50 minuter.

Efteråt var jag helt slut och när jag kom tillbaka somnade jag direkt. Personalen väckte mig tydligen vid lunch men det har jag inget minne av. Sov som en stock. Fast jag var visserligen uppe vid 4.45 imorse också så det kan vara en bidragande orsak.

Efter vilan tog jag det lugnt ett tag och läste i häftet jag fick med mig från KBTn.

Sedan var det alltså dags för den tråkiga städningen. Egentligen går det ganska bra när man väl kommit igång men det är just det som är problemet, att komma igång.

Efter städningen har jag drivit runt och gjort ingenting. Satt och pratade länge med Therese (personal) om allt och inget. Det var trevligt.

Idag fick jag reda på att jag är beviljad permission i helgen så nu ska jag åka hem till mamma och pappa från lördag till söndag! :)
Framförallt ska jag träffa Elvis. Honom var det evigheter sen jag träffade.
Men om jag känner min katt rätt så kommer väl han ge sig ut på nåt äventyr på lördag morgon och komma hem igen strax efter att jag åkt på söndag. Det skulle inte förvåna mig det minsta.
Men man kan ju alltid hoppas att jag får krama honom en liten stund i alla fall och få klia honom på magen så han spinner lite gott. Då får man vara nöjd.

Ha det gott allihopa, några av er kanske jag ser i helgen.

Kram

4 kommentarer:

  1. Välkommen hem.
    Mamma o Pappa o Elvis

    SvaraRadera
  2. Antar att jag inte är välkommen till Surtung i helgen då!?!... ;(

    SvaraRadera
  3. Om det nu inte är så att en E vill umgås och bli kliad på magen så kanske det går bra med en annan E???
    Kul, kul att Du kommer hem! Vi kan väl höras av fram till helgen!

    SvaraRadera
  4. Bamse: Nej, tyvärr det är du inte. Det är inte mitt beslut utan Elvis.

    Ellinor: Ja, jag har pratat med mamma ifall du och Cecilia och barnen kan komma på söndag middag/ eftermiddag. Har ju massa smycken att lämna till barnen.
    Kom ihåg att ta med dig ditt armband så jag kan kolla efter liknande pärlor.

    SvaraRadera