söndag 20 september 2009

En underbar helg!

Det har varit en underbar helg!

Matte kom hit strax före 11.00 på lördag. Först var vi på avdelningen tills vi åkte hem till mig 13.00.

På avdelningen blev det presenter till både honom och mig! :)

Jag hade gjort ett halsband till honom. (bild på detta kommer när datorn slutar krångla med att ta emot bilder från mobilen) På baksidan av halsbandet stod det ingraverat "Jag älskar Dig!"

Jag fick en jättefin ljuskopp!

För de gamla som ser illa (mamma och pappa) så står det:
"Den jag älskar"

Återigen för de gamla...
"Om jag fick välja igen skulle jag fortfarande välja dig"

Jag blev jätteglad!! Den var så fin!
Efter detta åkte vi hem till mig och tog det lugnt. Låg och myste, drack lite kaffe och annat slappande.

Jag fick bara 5 timmars permission den här gången också så vid 18.00 skulle jag vara tillbaka på avdelningen.
Innan vi åkte tillbaka så stannade vi på vägen och åt pizza. Mycket gott och MYCKET mättande.
Lite FÖR mätta åkte vi tillbaka till avdelningen. Matte stannade kvar och drack kaffe och åkte ensam hem till mig igen vid 19.15.
Det känns allt bra tråkigt när han åker hem till mig och jag inte får åka med.

Klockan 9.00 imorse kom han och hämtade mig igen för 5 nya timmars permission.
Det har blivit precis lika lite gjort idag som igår. Väldigt skönt att "bara vara" utan att ha några krav.

Vid 14.00 åkte vi tillbaka till avdelningen igen. Matte stannade och gosade till 15.00 innan han var tvungen att åka hem.

Jag saknar honom redan. Kanske för att det blir så tomt och ensamt när han åker.

Ikväll är det inget speciellt planerat förutom fortsättningen på filmerna från Mari Ljungsteds böcker "Kommisarien och havet" klockan 21.00.

Ha det gott allihopa!

Kram

4 kommentarer:

  1. Tack för en kanonhelg Olivia, den var verkligen underbar :) Nedräkningen har återigen börjat, bara 12 dagar kvar snart ;)

    Kramar
    Matte

    SvaraRadera
  2. Det var härligt att höra att ni haft en så`n skön helg.
    Väldigt fin ljuslykta du fick.
    Nyfiken på halsbandet också.
    Vi höra under veckan.
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera
  3. Låter trevligt.

    Var det andra avdelningen eller????

    Väntar med på bilder på olika halsband du gjort.

    Skulle även vilja ha en önskelista inför födelsedag och jul.

    SvaraRadera
  4. Cicci: Ja, här är hon inte iaf så jag vet inte om hon är på KPR eller RPV.

    Så småningom, när jag köpt mig en digitalkamera, ska jag lägga ut ett bildspel här på bloggen på alla de smycken jag gjort.

    Ska fundera på en önskelista. Då kan du också fundera på en önskelista för du fyller ju faktiskt 14 timmar före mig. ;)

    SvaraRadera